Senki által nem várt, erős következményei lettek az Origo-főszerkesztő múlt heti leváltásának. Egy hatalmas üzletnek is útjában lehet a bizalmi válság – írja a Figyelő. A hetilap értesülése szerint ugyanis létezik olyan terv, hogy összeolvadnának a nemrég eladott Sanoma digitálismédia-portfóliójával, így az Origo online nagyvállalattá fejlődhetne. Vaszily Miklós, az Origo vezérigazgatója a Figyelőnek azt mondta, hogy az új stratégiához és szélesebb üzleti portfólióhoz más személyt szeretett volna, de az időzítés szerencsétlennek bizonyult.
A lap szerint az Origo azt akarta feltárni, hogy látszik-e a „keleti nyitás” hatása Martonyi János külügyminiszter és Szijjártó Péter államtitkár utazásaiban, de az eredmény nem volt különösebben érdekes. Arra viszont felfigyeltek, hogy Lázár János kiugróan nagy költségű utazásokon vett részt. Sálingék azzal szembesültek, hogy a politikusokat és háttérembereket érzékenyen érinti ez a szál. Pethő András főszerkesztő-helyettes pert indított a Miniszterelnökség ellen, a vezérigazgató azt kérte, hogy ezt halasszák el a választás miatt. A szerkesztőség ezt nem tette meg, de Sáling Gergő azt mondta, hogy amíg nincs a kezükben konkrétum, addig az érzékeny időszakban nem írnak a témáról.
A Figyelő origós forrásai más politikai befolyásról is beszámoltak, így arról, hogy az a Prestige Média nevű cég adott tanácsokat, illetve fogalmazott meg kéréseket, akik korábban sokat dolgoztak Hódmezővásárhelynek is, ahol Lázár János volt polgármester.
A Figyelő Magyar Telekom-os háttérbeszélgetésekből úgy tudja, hogy a távközlési cégnek sok nehézsége volt az Origóval. „Adott egy 600 milliárdos forgalmú nyereséges üzleti vállalkozás, ezt nem veszélyeztetheti egy pár milliárdos forgalmú veszteséges üzlet” – foglalja össze a lap a megállapításokat.