Belföld

Reklámadó: L. Simon Berki herevasalásával példálózott

A reklámadót jegyző képviselő szerint azért nem veszélyeztetik a sajtószabadságot az adó bevezetésével, mert szerinte az, hogy Berki Krisztián herevasalása megjelenik vagy sem, nem a sajtószabadság kérdése.

L. Simon László egy kifejezetten őszinte interjút adott a feol.hu-nak, melyben bevallja, hogy nem ő egyszemélyben jegyzi a vitatott képviselői indítványt a reklámadóról, csak a nevét adta adta hozzá.

“Teljesen természetes, hogy ezt a törvényjavaslatot nem én szövegeztem, viszont az előkészítésben részt vettem. Ez egy kollektív munka, ezért tudom magam mögött a frakció támogatását a benyújtásánál” – közölte L. Simon László, aki arra már nem tér ki, hogy akkor mégis miért csak az ő nevén adták be az indítványt.

Az egykori kulturális államtitkár az interjúban tagadta, hogy a sajtószabadság kárára lenne a javaslatuk, ezt pedig azzal magyarázta, hogy az ellenzéki lapokat nem is érinti az adó.

“Azokat a véleményformáló orgánumokat, amelyek a politikai újságírásban garanciái annak, hogy adott esetben az ellenzéki vélemények, kormánybírálatok vagy kormánykritikák megjelenjenek, azokat 90 százalékban nem érinti ez a javaslat. Ötszáz millió forintos a határ a reklámbevételeknél az adófizetési kötelezettségre. Ha a napilapok közül kiemelem a Népszavát, a hetilapok közül a Magyar Narancsot, akkor látjuk, ezek egyikének sincs ekkora reklámbevétele.”

L. Simon László egyben hozzátette:

Az, hogy a kereskedelmi tévékben, bulvárműsorokban Gáspár Győzike vagy Berki Krisztián herevasalása megjelenik, vagy sem, az szerintem nem a sajtószabadság kérdése. Az, hogy ilyen típusú műsorokat, valóságshow-kat gyártanak-e, az szerintem nem a sajtószabadság kérdése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik