Novák Előd, a párt alelnöke keddi sajtótájékoztatóján azt mondta: örülnek, hogy a kormány nem a kisembereken folytatja a megszorításokat, s a reklámadó bevezetése lehetőséget adna például az alapvető élelmiszerek és a gyermekneveléshez szükséges cikkek áfájának csökkentésére – tudósít az MTI.
Azt mondta: az előző ciklus első évében már felvetették a reklámadó bevezetésének ötletét, majd egy éve a kormány honlapján is megjelent a mostanihoz hasonló koncepció, azonban – feltételezése szerint a kereskedelmi médiumok zsarolása miatt – visszavonta azt a kabinet. Hozzátette: a Jobbik hiába nyújtotta be pontosan ugyanazt a kormányzati előterjesztést, nem vették tárgysorozatba.
Novák Előd kitért arra, vannak kétségei, hogy most napirendre kerül-e a koncepció, mert az azt benyújtó L. Simon László képviselő “kiszorulni látszik a Fidesz meghatározó politikusai közül”.
El tudják viselni a terhet
Megjegyezte: a kormánypártok számíthatnak a Jobbik támogatására ebben a kérdésben, de máshogy valósítanák meg a bevezetést. A közösségi médiát, az internetes felületeket nem adóztatnák meg, inkább az ingyenes internet bevezetését szorgalmazzák. A reklámadó bevezetésétől tartalomszabályozást is várnának, mentességet adnának az adófizetés alól olyan reklámoknak, amelyek társadalmilag hasznos világképet jelenítenek meg. Példaként említett Novák Előd egy a nagycsaládot nem nyűgként, hanem pozitív életképként bemutató joghurtreklámot.
A Jobbik alelnöke szerint a kereskedelmi médiumok el tudják viselni ezt a terhet és egyébként is áthárítanák legnagyobb hirdetőikre, a multi cégekre.
Novák Előd azt is mondta, hogy a “Simicska Lajosék érdekeltségi körébe tartozó Magyar Nemzetben egy bértollnok támadást indított” a kezdeményezés ellen, ismét beindultak a lobbik, de bíznak abban, hogy a kormány nem hátrál meg.