A liberálisok hiányolják az átgondolt közlekedéspolitikát, szakmai döntéseket. Úgy látják, a „személyes és politikai csatározások, Tarlós és Vitézy harcának vesztesei a fővárosiak. Budapest a Fidesz humánerőforrás-politikájának állatorvosi lova. Immár egyértelműen látszik, hová vezet az, ha a szakmai hozzáértést felváltja a dilettantizmus”, mi lesz abból, ha szakmai pozíciókat politikai kijáróemberek töltenek be.
A párt közleménye szerint a most elbukott trolitenderrel a főváros 3,4 milliárd forintnyi EU-támogatástól esik el. A bukás oka a Fideszen belüli érdekcsoportok közötti pozícióharc. A tenderbizottságba egyetlen kellő szakmai felkészültséggel rendelkező BKV-vezető kerülhetett be, a többiek egy-egy érdekcsoport kijáróemberei voltak, így nem meglepő, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság komoly szakmai hibák miatt érvénytelenítette a 24 új trolibusz beszerzésére kiírt pályázatot.
A trolitenderhez hasonló szakmai kudarc volt az átgondolatlan buszsávépítési hullám, amely soha nem látott dugókat okozott, és a szakmai érveket nélkülöző, politikai kampányeszközzé vált a 4-es metró átadása is, hiszen a tesztüzemmódot lényegesen lerövidítve adták át az új vonalat. A Fidesz átlátható gazdálkodású, fenntartható és fejlődő tömegközlekedést ígért a fővárosiaknak, de a valóság a párt zsákmányszerző csoportjainak harcáról szól.
“Tarlós István négy éve mást sem csinál, mint a Demszky Gábor alatt elindított projekteket átadja, és ezen átadók fényében fürdőzik. 2010 után nem indult új, a főváros életét jelentősen meghatározó beruházás, ami egy világváros esetében tragédia.” Budapest nem kér többet a Fidesz fővárosi helytartóiból. Helyüket át kell adniuk ősszel azoknak, akik képesek a főváros fejlesztésére, új beruházások indítására – írta közleményében Szabadai Viktor, a Liberálisok budapesti választmányi elnöke.