A cink.hu szúrta ki, hogy az idén év elején létrehozott Nemzeti Kreatív Intézetnek (NKI) és a Kreatív reklám-média szaklapnak döbbenetesen hasonlít a logója.
Az NKI sajtósa megkeresésünkre telefonon elmondta, meglepődött a hasonlóságon, és mint fogalmazott, bár szokta olvasni a Kreatívot, a logót eddig nem is figyelte, és nem tűnt fel neki, mennyi a kettő közötti egyezés. Hozzátette, hogy a logó már egyébként is “áttervezés alatt van”, és ez plusz egy érv lesz a változtatás mellett. Valószínűleg az NKI az embléma további használatától is eltekint, hiszen “fontos nekik a korrektség”, valamint kreatív intézetként “nem szeretnének másokat lekopírozni” – fogalmazott.
Kiderült, hogy az idén januárban bejegyzett Carpathia Nemzeti Kreatív Gazdaságfejlesztő és Innovációs Kft., 100%-ban állami tulajdonú szervezetnek a Nemzeti Kreatív Intézet csupán egyfajta “ernyőmárkája”, tehát az NKI nem tekinthető különálló szervezetnek.
Azt telefonban nem tudta az NKI sajtósa megmondani, honnan származik a logó, ez ugyanis “adott volt”.
UPDATE:
Mint írták, a Nemzeti Kreatív Intézet honlapja 2014. február 22-én indult el egy rendezvényhez kapcsolódóan, és még átmeneti fázisban van,jelenleg is dolgoznak az arculaton. A már említett logó erre az átmeneti időszakra, a honlappal együtt alakult ki, a tervező gondolatmenete alapján a “kreatív” szó nemzeti színben körbezárt kezdőbetűjével (C és K). A végleges logó egyelére tervezés alatt áll – tudtuk meg.
“Jóhiszeműen használtuk eddig, nem volt tudomásunk a hasonlóságról, de természetesen a figyelemfelhívó megkereséseket követően már azonnal levettük a honlapról, és semmilyen kommunikációs felületen nem jelenítjük meg a továbbiakban” – fogalmazott az NKI munkatársa.
Kíváncsiak voltunk arra is, ki és mennyiért tervezte a logót. Erre azt a választ kaptuk, hogy a honlapot a – Nemzeti Kreatív Intézet márkanevet tulajdonló – Carpathia Kft-nél megbízási szerződéssel dolgozó belső munkatárs készítette el, a teljes honlap kialakításának eddigi költsége 350 000 forint.