Belföld

4-es metró, a „cifra nyomorúság”

Mint ahogy arról beszámoltunk, péntek reggel Tarlós István és Orbán Viktor átadta a 4-es metrót, amelyet az utazó közönség déltől vehetett birtokba.

A Jobbik természetesen véleményezte az új vonalat, amely a párt szerint nem tud új utasokat elérni, ráadásul 332 milliárd forinttal kerül többe, mint a beruházás kezdetén.

Szabó György, a párt fővárosi képviselője pénteken “cifra nyomorúságnak” nevezte az új metróvonalat. Szavai szerint a beruházás az elmúlt 20 év “lassított ámokfutásának” végeredménye, ami 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. Kiemelte emellett, hogy a 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat.

Építészetileg érdekes

A jobbikos politikus felidézte azt is, hogy a beruházás korábban 240 milliárd forintos uniós támogatást kapott, de eljárási hibák és előkészítetlenségek miatt 60 milliárdot visszavontak.

Az ellenzéki képviselő kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetés kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére, miközben a vonal nem csökkenti a belső zónák közlekedési leterheltségét. Hozzátette: a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.

Szabó György szólt arról is, hogy a metróállomások építészetileg ugyan érdekesek, de olyan “gigantikus álmok”, amelyek nem feltétlenül a közlekedést segítik. Emellett a takarításuk is tovább emeli az üzemeltetési költségeket – tette hozzá.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik