A Facebook jelen állás szerint 4,8 millió magyar felhasználót számlál, ami a teljes népesség 48,2 százalékát jelenti, így törvényszerű volt, hogy a 2014-es választások előtti kampányban a különböző politikai erők minden eddiginél több időt, pénzt és energiát fektetnek a közösségimédia-tevékenységükbe – írja a SocialDaily.
A Választás 2014 SocialRadar átfogó képet ad arról, hogyan mozgósítják online közönségüket a különböző politikai szereplők. A dinamikusan frissülő felület valós időben mutatja meg, mit kommentálnak a felhasználók, hány fővel gyarapszik naponta az egyes pártok rajongótábora, mennyiben tér el a a facebookos rajongók aránya a közvélemény-kutatások eredményeitől.
A SocialRadar térképe azt mutatja, hogy az egyes pártok hol tartottak kampányeseményeket, az úgynevezett szófelhő pedig azt, hogy a kormányhoz és ellenzékhez kötődő Facebook-oldalak posztjaiban mely szavak, kifejezések a leggyakoribbak. A Facebook-oldalak napi növekedése alapján – a csütörtöki 14:30-as állapot szerint – Orbán Viktor vezet (+2.207), a Jobbik (+1.829) és elnöke, Vona Gábor (+1.801) előtt. Negyedik a baloldal miniszterelnök-jelöltje (Mesterházy Attila +995). Orbán Viktor húzónév a szófelhőkben, híres szelfije pedig letaszíthatatlan a legnépszerűbb képek dobogójáról.