A CNN-en megjelent, hazánk nevezetességeit méltató Destination: Hungary cikksorozat például nettó 400 ezer euróba, vagyis mintegy 125 millió forintba került. A Magyar Turizmus Zrt a 2013-as külföldi médiahirdetésekre összesen mintegy 800 millió forintot költött. Az állami cég emellett az elmúlt három évben több mint háromezer külföldi tévést és újságírót látott vendégül tanulmányútjai keretében.
Fotó: Thinkstock
Pontosan nem lehet tudni, mennyi állami pénzt fordítottak a külföldi újságírók vendégül látására, mivel a tanulmányutakat partnereikkel koprodukcióban szervezik, a tavalyi nemzetközi tanulmányutak összköltsége mindenesetre mintegy 250 millió forint volt, mely éves szinten több mint 230 tanulmányút megszervezését jelenti.
Ilyen tanulmányúton született például az a cikk, amely az amerikai Huffington Postban jelent meg, és a turisták által kevésbé ismert látványosságairól, például az Instantról, a Kopaszi gátról és a Húspatikáról szól – derül ki a travelo.hu cikkéből.
De ugyanígy kvázi-fizetett hirdetés volt Stephanie Fsadni tavaly nyári cikke a Sunday Timesban, akit a lap konzervatív, izgalmakat mérsékelten hajhászó olvasóközönségének megfelelő itineren vittek végig: Széchenyi fürdő, városnéző hajó, Nagycsarnok, és végül vacsora “a menő Gozsdu Udvarban”, majd pálinka “a romkocsmák Mekkájában, a Szimplakertben”.