Belföld

Íme, a legújabb Győrben készülő Audi – Fotók

A Győrben készült járművek száma tavaly 42 851-re nőtt a 2012. évi 33 553-ról.

Az autó teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria 2013-ban megnyitott új járműgyárában készül majd: itt préselik a karosszériát, azt itt szerelik össze, lakkozzák, majd szerelik készre az autót.

Czechmeister Mónika, vállalati kommunikációs és kormánykapcsolati vezető közölte: még 2014-ben elindul az új modell gyártása, de az ezzel kapcsolatos részletekről később nyújtanak tájékoztatást.

Az Audi mérnökei immár a második egymást követő alkalommal csökkentették sikerrel az új TT-modellek saját tömegét. Míg a 2006-os első modellváltáskor 90 kilogrammot tett ki a megtakarítás, az új TT a 2.0 TFSI-motorral 1230 kilogrammot nyom, mintegy 50 kilogrammal kevesebbet elődjénél.

A külföldi üzemekben sokkal több autó készül

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke újságírók előtt a társaság éves jelentésének keddi közzététele előtt elmondta: az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban.

Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság “komoly ütemet diktált”, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.

Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, amely a tavaly márciusban közzétett adatai szerint 2012 végén – ötezer fős növekedéssel – 68,8 ezer embert foglalkoztatott világszerte. A kétmilliós éves gyártási darabszámot 2020-ban teljesítik.

Több autó gördült ki a gyárból

Az Audi AG kedden délelőtt, magyarországi leányvállalata, az Audi Hungaria Motor Kft. pedig délben teszi közzé 2013-as számait. Legutóbb, tavaly márciusban, történetének legmagasabb, 5,4 milliárd eurós operatív eredményéről számolt be az Audi-konszern a 2012-es év után, forgalma 48,8 milliárd euróra ugrott, ami 10,6 százalékos emelkedés volt az előző évihez képest. Tavalyelőtt – 12,8 százalékos emelkedést produkálva – közel 1,455 millió autót gyártottak, az 1,92 milliós motortermelés pedig 1,7 százalékkal haladta meg az előző évi adatot.

Az Audi Hungaria Motor Kft.-nél 2013-ban, az idén január közepén publikált adatok szerint, 1 millió 925 ezer 636 darab motort gyártottak, mintegy tízezerrel többet az előző évinél. A Győrben készült járművek száma tavaly 42 ezer 851-re nőtt a 2012. évi 33 ezer 553-ról. 2013 utolsó napján 10 ezer 337 munkatárs dolgozott a győri leányvállalatnál, szemben az egy évvel korábbi 8 ezer 663-mal.

Eredményes évet zárt az anyacég is

A tavalyi, 49,88 milliárd euró után 2014-re az 50 milliárdos határt valamelyest meghaladó árbevételt vár a társaság, amely az előző évinél  6,2 százalékkal kisebb, 5,03 milliárdos működési eredményt mutatott ki.

Az adózás előtti eredmény 5,323, az adózás utáni pedig 4,014 milliárd euró volt. Az 1 millió 575 ezer 480 kiszállított Audival a cég két évvel a tervezett 2015-ös időpont előtt lépte át a másfél millió darabos határt. A bevételarányos profitráta 11-ről 10,1 százalékra csökkent, de így is meghaladta a 8-10 százalékos stratégiai célt.

A németországi eladások 5 százalékkal estek vissza, és éppen meghaladták a negyedmillió darabot, Európa többi államába 482 ezer autót szállítottak ki, ami 4,1 százalékos bővülés. Itt a legnagyobb, 14,9 százalékos növekedést Nagy-Britannia hozta 142 ezer kocsival, míg  az olasz piacon 6,1 százalékkal kevesebb, 47 ezer Audi fogyott.

Kína csaknem 492 ezer darabbal 21,2, Japán 28 ezer 735 Audival 20,1, míg az Egyesült Államok 158 ezer autóval 13,5 százalékos növekedést hozott. Az Audi tulajdonában lévő Lamborghini-ből 2127 talált tavaly gazdára a világban,  ez 2,1 százalékos emelkedés.

Rupert Stadler, az  igazgatótanács elnöke kiemelte: “Az Audi ma kedveltebb, mint bármikor valaha”, a márka a 2007 óta harmadával zsugorodó, a mélypontot tavaly elérő európai piacon a három nagy prémiummárka közül az egyetlen  volt, amely növekedni tudott.

Ezzel Európa az Audi legerősebb piaca és a vállalat a kontinens legerősebb prémiummárkája – tette hozzá. Kiemelte: tavaly tizedével, 3,6 milliárd euróra növelték azt az összeget, amit a márka jövőbeni sikerének fokozásába fektettek.

Axel Strotbek, az Audi AG igazgatóságának pénzügyekért és szervezetért felelős tagja megjegyezte: tavaly is kihívásokkal teli környezetben működött a társaság, amelynek eladásait elsősorban az új A3-as kompakt prémium modellek, valamint a Q-sorozat SUV-autói fokozták.

Az Audi-csoport tavaly 73 751 munkatársat alkalmazott világszerte, ami 7,2 százalékkal több a 2012-es záróadatnál. Ebből háromezernél is több álláshely Németországban létesült.

Egy müncheni rendezvényen újságírók előtt Rupert Stadler hétfő este beszélt arról, hogy az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban.

Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság “komoly ütemet diktált”, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik