A Budapest központjában megrendezendő eseményre november 9-én, a Radnóti Emléknapon kerül sor. A 2013. november 15-i határidőig beérkezett pályázatokból az Országgyűlés L. Simon László vezette kulturális és sajtóbizottságának tagjai (a tagok között például Novák Előddel, Pörzse Sándorral, Pálffy Istvánnal) válogathatta ki, mely pályázatokat terjesztik föl a Miniszterelnöki Hivatalhoz – derül ki a Magyar Narancs cikkéből.
A Radnóti-estet a U-Group Kft. valósíthatja meg, mely több szálon kötődik a Magyar Művészeti Akadémi alelnökének, Zelnik Józsefnek a fiához. A szervezet képviselőjének, Kisfalvi Gábornak korábban közös cége volt Zelnik Bálinttal, további kapcsolat, hogy az alapítvány székhelyeként bejegyzett óbudai panellakás egy, a Zelnik-család tulajdonában lévő lakás szomszédja.
Kisfalvi Gábornak egyébként közös cége volt Hornyák Tiborral is, akit még kultúráért felelős államtitkárként nevezett ki L. Simon László a szentendrei Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. élére.
A cégcsoportnak nem ez az első megbízása: az NKA Kulturális Turisztikai Fesztiválok Ideiglenes kollégiumától 150 millió forintot kaptak egy háromnapos, a Tavaszi Fesztivál második hétvégéjére eső szabadtéri fővárosi rendezvény életre hívására, az alapítvány emellett 2012-ben szerződött az Emberi Erőforrások Minisztériumával, akiktől összesen 27 millió forint értékben kapott megbízásokat a „Mozdulj Mama, mozdulj Papa!” sportrendezvény kommunikációs kampányáért és egy dohányzás elleni kampányért. Az alapítvány másik cége, a korábban egyetemi, főiskolai lapokat kiadó Shortcut Communications Kft. végzi mindemellett évek óta az Oktatási Hivatal kommunikációját hozzávetőleg havi kétmillió forintért.
A Shortcut Communications ugyanarra a budapesti, V. kerületi címre van bejegyezve, mint az Ifjúsági Médiakultúráért Alapítvány, a Magyar Írószövetség és a Szépirodalmi Figyelő Alapítvány által működtetett, 2012-ben alapított Örökség Kultúrpolitikai Intézet Nonprofit Kft.
Utóbbi szervezet 130 millió forintot kapott az NKA-tól egy marketing- és médiakampányra, hogy az ország 300 múzeumát februártól májusig diákok körében népszerűsítse a Mozaik Emléktúra keretében.