Belföld

Kátyúinvázió: romlik az úthálózat

Győr-Moson-Sopronban az 1600 kilométeres közúthálózatból 900 kilométer teljes felújításra szorulna.

A tél még hivatalosan nem ért véget, ezért csapadékos, fagyás-olvadás ciklusokra továbbra is számítani kell, ez a jelenség rongálja legjobban az aszfaltot.

„A megye több mint 1600 kilométeres közúthálózatából mintegy 900 kilométer teljes felújításra szorulna, a rossz állapotú utak burkolata pedig a téli miatt fokozatosan romlik” – mondta el a Győr24-nek Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. szóvivője.

Árvácskát a kátyúkba? Volt már rá példa! Fotók!

„A kezelésünkben álló útszakaszokat szakemberek rendszeresen ellenőrzik, bejárják, gondoskodnak a balesetveszélyes úthibák javításáról, szükség esetén táblákat helyeznek ki az utak mentén.”

A megyében több olyan útszakasz is van, amelyek az átlagosnál rosszabb állapotúak. Ilyen például a 86-os főút Csornától déli irányba a megyehatárig tartó szakasza, a 82-es főút Gyarmat átkelési szakasza, a Rábcakapi – Lébény út, a Nyúl – Ménfőcsanak út még nem felújított szakaszai, a Maglóca – Acsalag összekötő út, a Tét – Lébény összekötő út egyes szakaszai vagy a Mosonszolnok – Albertkázmérpuszta közötti út.

Rengeteg rossz állapotú út van továbbá a Rábaközben, a Szigetközben és a Tóközben is.

Áprilistól indul komolyabb útjavítás

A burkolatjavítási munkák télen is zajlanak, amennyiben az időjárás engedi. Nagyobb léptékű javításokra áprilistól végzi a közútkezelő, mert ekkor már melegaszfalt keverék is használható (télen csak úgynevezett hideg kátyúzó anyaggal tudunk dolgozni, mivel a melegaszfalt keverő telepek ilyenkor leállnak) – közölte a szakértő.

A burkolatjavításnál elsőbbséget élveznek az autópályákon vagy főutakon szükséges javítások, ezt követően az alsóbbrendű utakon dolgoznak a szakemberek.

5000 tonna aszfalt biztosan kell

2014-re vonatkozó tervünkben a tavasszal induló nagyfelületű javításokon kívül egyelőre 5300 tonna kátyúzó anyag beépítésével járó burkolatjavítási mennyiséggel számolunk, de az esetleges és még egyelőre nem ismert többlet-feladataink vagy többlet-lehetőségeink ezt a számot módosíthatják.

Győr és a 86-os a legzsúfoltabb

A megye legnagyobb forgalmú útja egyébként az M1-es autópálya, a főutak közül Győr bevezető és átmenő főútjai a legforgalmasabbak, ezen kívül jelentős teherforgalmat visel még Csorna főúti átkelési szakasza és a 86-os főút ezen kívüli szakaszai.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik