Két jármű már korábban forgalomba állt, további 4 pedig megkapta a szükséges engedélyeket és forgalomba állhat a 10-es trolivonalon. Szeged az „elektromos tömegközlekedés fejlesztése” projekt keretében 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól.
A prototípusokat mégis 20 hónap késedelemmel kezdték el gyártani. A késés oka az, hogy az SZKT ügyvezetőjének bejelentése után számos vizsgálat indult. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor.
A járművek mind alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjáróak, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.
A troliflotta további 4 tagja április elejéig, az utolsó 3 jármű pedig szeptember elejéig érkezik meg