Február 1-től továbbra is fel lehet szállni a Vértes Volán erre szerződött helyközi autóbuszaira a városon belül, de elindul egy helyi járat is a Bánomi lakótelep és a Vasútállomás között. Ez a korábbi 1-es jelzésű járat kibővített vonala. Hétfőtől péntekig minden hajnalban 4.40-kor indul az első helyi busz, az utolsó pedig 20 órakor. Csúcsidőben félóránként, a kevésbé forgalmas időszakokban pedig óránként közlekednek. Szombaton 5.40-kor megy az első és 13.40-kor az utolsó helyi járat a végállomásokról. A két végállomás közötti távolságot húsz perc alatt teszik meg. Vasárnap ezek a járatok nem közlekednek.
Figyelni kell a táblát
A csak a városon belül használható járműveken tábla jelzi, hogy ez helyi járat, ezekre a buszokra csak az összvonalas bérletnél egy ezressel olcsóbb egyvonalas bérlettel, vagy a 210 forintos helyi menetjeggyel lehet felszállni. A nyugdíjas és tanuló bérletek esetében nem lesz különbség, ezekkel minden járat igénybe vehető.
Tájékoztató kampány
A Vértes Volán az összes érintett járat menetrendjét, a helyi buszok díjszabását, valamint az új járat térképes útvonalát tartalmazó kiadványt készített az utazóközönség tájékoztatására. A tízezer példányban nyomott füzetet az esztergomiak megtalálják a város valamennyi forgalmas intézményében, a rendelőkben, iskolákban és hivatalokban, a pályaudvaron, illetve a www.vertesvolan.hu internetes oldalon.
Kampányjárat?
Ahogyan arról korábban a Dunakanyar24 is többször beszámolt, a város közgyűlésének Fideszes többsége decemberben szavazta meg a helyi buszközlekedés újraindítását. 2011-ben a Vértes Volán a korábbi, Meggyes Tamás vezette önkormányzat által felhalmozott százmilliós tartozás miatt megszüntette a hét városi vonalon a járatokat. Tétényi Éva polgármester ugyanakkor nem tekinti tényleges megoldásnak az egy fizetős vonal újraindítását a főúton, miközben a város távolabbi területein élők: Kertváros, Búbánatvölgy, Szentgyörgymező, Déli városrész lakói változatlanul nem tudnak majd közlekedni.
Tétényi Éva január közepén kiadott közleményében emlékeztet rá, hogy a Fidesz képviselőcsoportja az utóbbi években nem támogatott olyan megoldásokat, amelyek pénzbe kerültek volna a városnak. A decemberben megszavazott egyetlen járat viszont évi húszmilliós kiadást jelent Esztergomnak, miközben a lakosság nagy részének tényleges könnyebbséget nem hoz – érvel a polgármester.