Ezzel a magyar politikusok közül messze a Fidesz-elnök a „piacvezető. Vona Gábor nagyjából 138 ezer, Bajnai Gordon 94 ezer, Mesterházy Attila 82 ezer, Gyurcsány Ferenc 78 ezer, Schiffer András 11 ezer lájknál jár. Az adatok persze gyorsan változnak, és nem is jeleznek objektív erősorrendet, hiszen a magyar választók jelentős része nem szívesen vállalja politikai szimpátiáját a közösségi portálokon.
Forrás: Facebook
A Nézőpont Intézet Médiaműhelyének decemberi elemzése szerint a felnőtteknek a Facebook inkább szórakozási lehetőség, mint véleményformáló eszköz, ezért nem is tekinthető a leghatékonyabb politikai kampányeszköznek.
A felhasználók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem oszt meg politikai tartalmú cikkeket, míg 61 százalékuk állítása szerint soha nem szól hozzá ilyen bejegyzésekhez. A politikai tartalommal szembeni távolságtartást mutatja az is, hogy csak kevés felhasználó mondta azt, hogy követ a Facebook-on politikai szereplőket: 2 százalék említett pártot, 3 százalék mondta, hogy követ politikust, míg politikai jellegű civil szervezetet 4 százalék.