Az eredeti kormányzati negyed terveiből csupán egyetlen irodaház készült el magánberuházásban a Teréz körúti oldalon, a postaépület tőszomszédságában 2010-ben. A Nyugati pályaudvar oldalhomlokzata és az új irodaház között kialakított, süllyesztett Eiffel teret birtokba vették a városlakók, de mögötte maradt a feltúrt pusztaság.
A Hei Válasz szerint a rengeteg elköltött pénz egy része mégsem nevezhető kidobottnak: a MÁV kormányzati nyomásra kiürítette a Nyugati pályaudvarnak a Podmaniczky utcával párhuzamos, széles területsávját a Teréz körút és a Ferdinánd híd között.
Fotó: MTI / Friedmann Endre
A Nyugati pályaudvar rekonstrukcióját tervbe vette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), de elképzeléseik szerint csak a második ütemben, 2020-ban látnak hozzá a felújításhoz. Értelmetlen lenne 6-10 évig hozzá sem nyúlni a Podmaniczky utca melletti kiürített területhez. A területen megindult a spontán cserjésedés, a sitthalmok közt gyomfák burjánzanak.
Hassay Zsófia, a VI. kerület polgármestere a Heti Válasznak elmondta, javaslatot tettek a telek átmeneti hasznosítására: első lépésben egy 15 ezer négyzetméteres új közparkot hoznának létre, amelyhez a szükséges kiszolgáló funkciókat (mosdók, öltöző, raktár, közterület-felügyeleti iroda) a Podmaniczky utca melletti, csak a szükséges mértékben tatarozott épületekben helyeznék el. A második ütemben, amennyiben ezt a felmérések és gazdaságossági számítások igazolják, hasznosíthatóvá tennék a volt motorszín épületét: a látványos, korai vasbeton szerkezetes, három boltozatos hajóból álló csarnok némi felújítással, hangszigeteléssel ideális rendezvénytér lehetne. Bár a NIF az összes épületre rendelkezik érvényes bontási engedéllyel, egyelőre nincs közvetlen bontási szándék, tudatja a polgármester.