A jelenleg társadalmi egyeztetés alatt álló Nemzeti Közlekedési Stratégiában rögzíti a jövőre vonatkozó közlekedéspolitikai elképzeléseit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a közlekedési módokkal foglalkozó vitaanyag tartalmazza a vízi közlekedés fejlesztési lehetőségeinek vizsgálatát is.
A fejlesztési tárca ezt az MTI megkeresésére közölte pénteken, azzal kapcsolatban, hogy a Dunakanyar hajóközlekedésének visszaállítását szeretnék elérni a térség önkormányzatai.
A kormány több tagjához levelet juttatott el 11 település polgármestere és a Nagybörzsöny-Szob Erdei Kisvasútért Közalapítvány, amelyben azt kérik, hogy a kormány éljen a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. többségi tulajdonrészének megvásárlásával megnyílt lehetőséggel, és kezdje meg a Dunakanyar menetrend szerinti személyhajózásának újjászervezését.
A polgármesterek szerint a Dunakanyar személyhajózásának elsorvasztása ellentmond a Duna-stratégiának, miközben a térség egyik legnagyobb turisztikai attrakciója lehetne a Duna menti kerékpárút-, illetve a település- és szolgáltatásfejlesztések összekapcsolása a kerékpárszállítást lehetővé tevő hajóközlekedéssel.
A tárca írásos válaszában úgy fogalmaz: a közlekedési stratégia szerint a hajós közösségi személyszállításnak elsősorban a városok vonzáskörzetében, különösen a főváros és Esztergom-Leányfalu, illetve Százhalombatta-Dunaújváros elővárosi térségben lehet szerepe.
A tervezet számol a hajós turizmus népszerűsítésének igényével is – közölte az NFM.
A stratégia az egyhónapos társadalmi vita, valamint a beérkezett észrevételek feldolgozása után kerülhet a kormány elé.
A Mahart Passnave Személyhajózási Kft. célja, hogy a dokumentumban foglalt elvi keretek között az utazási igények minél szélesebb körű figyelembe vételével fejlessze szolgáltatásait a Dunakanyarban is – írta válaszában a fejlesztési tárca.