Belföld

Kipróbáltuk az ország legújabb vonatát

Pénteken ünnepélyesen felavatták a soproni vasútállomáson a GYSEV első FLIRT-motorvonatát. Teszteltük egy rövid szakaszon, hogy mennyire lesz kényelmes az utasok élete.

A soproni vasútállomásra pénteken első alkalommal gördült be a zöld-sárga szerelvény, mint utasokat szállító vonat. A nemzeti fejlesztési miniszter, Németh Lászlóné az átadáson hangsúlyozta: fontos, hogy a munkába vagy iskolába járók kényelmesen és gyorsan juthassanak el úti céljukhoz.

Kiemelte, az elmúlt években a vasút helyzete megszilárdult, az utasszám növekedésnek indult. A vonatbeszerzés a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakaszra 50 milliárd forintból valósult meg.

A felújításnak köszönhetően 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok, ami a teherfuvarozás szempontjából is előnyös. A miniszter elmondta, hogy 2015 második félévére több mint száz tagból álló, európai kényelmi színvonalat biztosító FLIRT-flotta működik majd a hazai vasútvonalakon.

Dávid Ilona, a vasúttársaság elnöke arról beszélt, hogy a GYSEV mostanra “kinőtte magát, nagyon sok mindent letett az asztalra és egy nagyon versenyképes társasággá alakult”, a fejlesztések – köztük a következő évek vasútvonal-villamosításainak – előnyeit pedig az utasok is élvezni fogják.

Október elején írtunk arról, hogy a Stadler lengyelországi gyárában elkészült a cég által megrendelt első FLIRT-motorvonat, annak a négydarabos flottának az első járműve, amelyről a GYSEV és a Stadler még 2012 áprilisában írt alá szállítási szerződést. A vasúttársaság összesen 10 új FLIRT vonattal bővíti eszközparkját, ugyanis egy idén aláírt szerződés értelmében további 6 vonatot rendelt még a Stadlertől.

Tavaly április 12-én, a GYSEV és a Stadler szerződésének aláírásakor elhangzott: a megállapodás összértéke 20,3 millió euró. Akkor még azt közölték, hogy az első vonatot 2014 elején, míg az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek.

Tíz perces késést is be tudnak hozni

Az egyenáramú, alacsonypadlós járművek maximum 160 km/órás sebességre képesek. Egy motorvonaton 200 ülőhely és 164 állóhely van kialakítva, ezen kívül utastájékoztató rendszer is segíti az utasokat. A maximálisan kihasznált jármű 28 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, ennek a remek gyorsulási tulajdonságnak köszönhetően tíz perc késést is képes behozni. Ilyen járművek egyébként piros színben a MÁV kötelékében is láthatók. A típust 15 országban használják különböző vasúttársaságok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik