A megtorlás veszélye miatt névtelen levélben számolt be az Indexnek egy metróvezető arról, milyen problémák vannak a 3-as metróval. Szerinte a bajok legfőbb okozója a dilettáns vezetés.
Ezért füstölnek a metrók
Az egyre gyakoribb metrófüstök szerinte azért vannak, mert az alagutakat már legalább egy évtizede nem mosták ki nedves mosással. A por, grafit- és vaspor, zsír lerakódik a szerelvények alsó részein, az alvázon, a finom porszemcsék pedig bejutnak az egyéb elektromos alkatrészekbe is, azok füstölnek, illetve lángra kapnak olykor.
Öreg metró is lehetne jó
A levélíró szerint igaz, hogy a szerelvények több mint 30 évesek, de a HÉV-ek esetében sokkal öregebb kocsik megbízhatóbban üzemelnek. Azokat mégsem eszi szét a rozsda. Úgy látja, a problémát 2007-től a dilettáns vezetés miatti karbantartás okozza.
Életveszélyes sebességkorlátozás
A metróvezető szerint a 2011-ben – politikai zsarolásból – bevezetett 60-as sebességkorlátozás nemcsak hogy árt a pályának és a vonatoknak a nagyobb kopás miatt és zavaró az utasoknak a rángatások miatt, igen veszélyes is, ha két megálló között, az alagútban gyulladna ki egy szerelvény. Így magyarázza:
“Ha menet közben keletkezik füst vagy tűz, és pánik alakul ki, illetve a vezető megijed, vagy bevészfékez az AVR, s esetleg a leoldás lehetetlenné válik (vagy ha sikerül, az is időveszteség), akkor a szerelvény nem tud bejutni a következő állomásra az utasokkal.”
Így látják mások
A Metróért Egyesület nem ért egyet a levélíró minden szavával, de úgy látja: Komolyan kell venni a felvetéseit.
A BKV és BKK közös levélben reagált a metróvezető állításaira. Mindenre van magyarázatuk, cáfolatuk. Szerintük alagútmosás például az év első felében is volt. A karbantartási hiányosságokat az előző városvezetésre hárítják. A sebességkorlátozásról azt állítják alapos szakértői vizsgálat eredménye a döntés. További részletek és a teljes levél itt.