A szoljon.hu beszélgetett el Pásztor Tamással, aki egy hobbiból készített kisfilmmel került fel a nézettségi listák élére. Kisfilmje, a Budapest from sky órák alatt több ezer felhasználóhoz jutott el, 24 órán belül több internetes híroldalra is felkerült.
Ám ami még meglepőbb, három nap múlva már a legnagyobb videomegosztón a legtöbbet megnézett film lett, Jean-Claude Van Damme reklámja mellett, amit ma már 52 millióan néztek meg.
Így készült
Pásztor Tamás a lapnak elárulta, egy quadcopterrel készítette a felvételeket, a forgatás előtt pedig a helyszínen mindig alaposan szétnézett, előre tervezett minden kanyarodást, emelkedést, azaz a légi útvonalat.
A Gellért-hegy filmezésénél a híd lábánál állt, amikor a Lánchídról forgatott, akkor a libegő aljától irányította a szerkezetet. A Citadellához korán ment ki, mert akkor voltak szépek a fények. Amikor elkészült a vágott, két perces rövidfilm, a fiatalember feltette a facebook oldalára. Amit a látogatók nem csak megnéztek és kommentáltak, hanem másokkal is megosztottak.
Meglepte a siker
“Én is megdöbbentem, amikor a nyitóoldalon láttam viszont „művemet”, a híres teherautós reklám mellett. És azon is, hogyan kúszott óráról órára feljebb filmem látogatottsága” – nyilatkozta az operatőr, aki elárulta azt is, hogy a kisfilm megjelenése után három napon keresztül megállás nélkül csörgött a telefonja a megkeresésekkel.
Pásztor Tamást a múlt héten az egyik legnagyobb magyar sportszövetség elnöke kereste meg, hogy a helikopterével ő készítse el a jövő évi Európa-bajnokságuk reklámfilmjét a verseny magyar helyszínéről. Egy közismert zenész a Balaton-felvidéket szeretné Pásztor módszerével ismertebbé tenni, az egyik leghíresebb, ma már múzeumként működő kastély fenntartói pedig ugyancsak a légi filmezésben látják a lehetőséget a műemlék-épület hatásos népszerűsítésében.