A 11,5 milliárd forint összköltségű, uniós forrásból támogatott beruházás öt szakaszban valósul meg – jelentette be Fejér megye útügyi miniszteri biztosa pénteken Székesfehérváron, sajtótájékoztatón.
Teljes hosszában megújul
Törő Gábor elmondta, hogy a kormány november 14-i döntése értelmében a két megyei jogú várost összekötő, kétszer egysávos út teljes hosszában megújul. A már átadott perkátai elkerülő után megépül a 10,5 kilométer hosszú seregélyesi elkerülő út, és további 21 kilométeren megerősítik az útburkolatot – ismertette.
Varga Gábor (Fidesz) országgyűlési képviselő a közlekedésbiztonságon túl gazdasági szempontból is fontosnak nevezte a fejlesztést. Jelezte, hogy a seregélyesi elkerülő út esetében a munkaterületet októberben már átadták, a építkezés várhatóan 2015. július végére lesz kész. A másfél évig tartó beruházásból egyedül a Szabadegyháza-Ipartelepet elkerülő út maradt ki birtokviták miatt.
Biztonságosabbá válnak a csomópontok
Tájékoztatása szerint a 63-as út megyei szakaszának felújítása is előkészítés alatt van. Az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a 2014-ben induló uniós tervezési ciklus első felében várható a fejlesztés megvalósítása.
Galambos Dénes kormánymegbízott, a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetője emlékeztetett, hogy két éve adták ki az engedélyeket a Dunaújváros határától egészen Székesfehérvárig tartó útszakaszra, ezt nemrégiben aktualizálták. Hozzátette: az európai előírásoknak megfelelően 11,5 tonna teherbírású útburkolat készül. Örömét fejezte ki, hogy olyan balesetveszélyes csomópontok válnak biztonságosabbá, mint a pálhalmai és a mélykúti, ezeknél kanyarodósávok létesülnek.
Kerékpárút is épül
Megjegyezte, hogy Dunaújváros és Pálhalma között a jövőben kerékpárút épülhet, ezt a tervezéskor már figyelembe vették.Horváth Sándor Seregélyes független polgármestere elmondta, hogy a főút belterületi szakaszának hatalmas forgalma az egész település életét megkeseríti a hozzá kapcsolódó ártalmak miatt.
Molnár István, a Magyar Közút Nzrt. Fejér Megyei Igazgatóságának igazgatója közölte, hogy a jelenleg hétméteres aszfaltsávot 7,5 méterre szélesítik. Kanyarodósávok épülnek a szabadegyházai, az adony-kálozi, a jánosmajori és a börgöndpusztai csomópontokban, sok helyen pedig az úttal párhuzamosan földutakat létesítenek a mezőgazdasági járművek számára.