Jelenleg Magyarországon megvalósíthatatlan, irracionális és irreális egy ilyen összegű reklámkampány lefolytatása és kizárt, hogy az MNB-nek van olyan terméke, ami megérne egy ekkora kommunikációt – mondta Juhász Péter, az Együtt-PM választási szövetség társelnöke.
Az Együtt-PM szerint a Matolcsy György vezette jegybank kiszervezni akarja ezt a közpénzt, ami a választási kampányt szolgálja majd, és valószínűleg kormánypropagandára költik majd el. Ha a kormány komolyan gondolja, hogy ez a pénz rendelkezésre áll, akkor „azt értelmesen kellene elkölteni olyan dologra, ami az embereknek valós hasznot hoz, nem pedig kormánypropagandára – fogalmazott Juhász Péter.
A Közbeszerzési Értesítőben szerdán jelent meg, hogy az MNB tárgyalásos közbeszerzést írt ki a jegybank általános kommunikációs feladatainak és a Növekedési Hitelprogram (NHP) kommunikációs feladatainak ellátására. A nyertes ajánlattevő feladata lesz az MNB számára médiatervezési és médiavásárlási, kreatív tervezési, kivitelezési és gyártási, PR és rendezvényszervezési, piackutatási, közvélemény-kutatási, elemzési és tanulmányírási feladatok, valamint a kapcsolódó ügynökségi feladatok ellátása.