Vitézy Dávid, a BKK Zrt. vezérigazgatója keddi levelében arról tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségét (BKSZSZ), hogy az elsőajtós felszállási rendszer nem lehet hatékony a járművezetők közreműködése nélkül. A cég ezért a többletmunkáért járó jövedelmet a BKV Zrt. felé indokolt költségként elismeri, és vállalja, hogy a vezetőfülkéket az igényeknek és az előírásoknak megfelelően átalakíttatja, a sofőrök további oktatását finanszírozza.
Vitézy Dávid kötelezettséget vállalt arra, hogy a BKSZSZ-szel a megállapodás érdekében tárgyalásokat folytat. A BKSZSZ a BKK Zrt. vezérigazgatójának tájékoztatását a megkezdett tárgyalások lezárásához vezető út első lépcsőjének tekinti.
A buszsofőrök korábban azért zúgolódtak, mert a jegyek és bérletek ellenőrzéséért semmilyen többletjuttatást nem kaptak. Megfelelő oktatást és a munkával arányos bért követeltek. A Budapesti Közlekedési Központ korábban többször kiállt az elsőajtós rendszer mellett, amellyel jelentősen emelkedtek a bevételek.
November közepétől egyébként minden budapesti buszvezetőnek kötelező lesz vonaljegyet is árulnia. Ez derült ki egy, a Hír24 birtokába jutott dokumentumból. Híradónk tesztelte a rendszert, amely megbukott. Kollégánk kétszer próbált jegyet vásárolva feljutni egy járatra. Hiába volt pénze, utazni nem tudott. Videó.