A Magyar Közút Zrt. a hatáskörébe tartozó 31 ezer kilométernyi út hóeltakarítási, illetve síkosságmentesítési munkálataira készen áll. Tegnap óta téli üzemmódban dolgozik a társaság.
A következő hónapokra több mint 440 munkatársat vettek fel. Az új munkavállalókkal együtt immár 4 ezren dolgoznak váltott műszakban – közölte a társaság kommunikációs osztályvezetője.
Pécsi Norbert elmondta: az országos közúthálózaton 560 saját és 65 bérelt, sószóróval és hóekével felszerelt nehézgépjárművet vetnek be, de több mint 100 rakodógép, 120 univerzális eszközhordozó, valamint 35 önjáró hómarógép is éjjel-nappal rendelkezésre áll.
Új gépek
A cég 24 új, nagy teljesítményű traktort és 63 új Unimog típusú, többfunkciós teherautót szerzett be, az elkövetkező hónapokban pedig a tervek szerint 6 új nehézgépjárművet, 80 közepes teljesítményű traktort, 25 rakodógépet és 38 sószórót is munkába állítanak majd.
A tavaly 1200 járműbe beépített fix GPS eszköz mellett idén csaknem 350 gépbe szereltet mobil járműkövetőt a közútkezelő – mondta Pécsi Norbert Sándor.
Közlése szerint a társaság kezdő készletként 173 ezer tonna útszóró sóval, 645 tonna kálcium-klorid granulátummal és 2,23 millió liter kálcium-klorid oldattal rendelkezik.
Az eszköz- és anyagbeszerzésen kívül gondoskodtak a hófogórácsok és hálók kihelyezéséről is azokon a szakaszokon, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyobb a hófúvások előfordulási lehetősége.
5 centi hónál kezdik a kotrást
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 93 üzemmérnökségének munkatársai folyamatosan figyelik az időjárás-előrejelzéseket, ebben 337 saját útmeteorológia mérőállomás is segíti őket. Ahol szükséges, preventív jellegű, illetve a hó burkolatra fagyását megakadályozó sózást végeznek majd, a hóeltakarítást csak 5 centiméternél nagyobb hóvastagság esetén kezdik meg, pontos ütemterv szerint. Először az autópályákon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon, végül a mellékutakon takarítják a havat – mondta az osztályvezető.