Az egyik előadás Woyzeck születésnapi szkeccsdarab 10-15 perces epizódokból, öt rendezővel.
Georg Büchner Woyzeck című drámáját először 1913. november 8-án mutatták be Münchenben, így az ősbemutató idén ősszel ünnepli 100. évfordulóját. A jeles jubileumon öt rendező fog össze, hogy a drámát újragondolja egy szkeccsdarab formájában. A darab töredékességéből adódóan az este folyamán minden rendező a saját látásmódján keresztül szüli újra Woyzecket.
Az előadások időpontjáról tájékozódjanak a Szegedi Pinceszínház honlapján.
A másik darab két Karinthy egyfelvonásos egy este a Bösendorfer/ Dunakanyar.
A Bösendorferben szinte gyilkolásig jut el egy ostoba telefontréfa. Egy deklasszált idős hölgy kétségbeejtő élethelyzetében, múltjának utolsó relikviáját, egy Bősendorfer zongorát kínál eladásra. A hangszer természetesen egy egész életformát szimbolizál, a vevő agyafúrt, unatkozó és végtelenül magányos fiatalember, aki különböző szerepekben hívja fel a hölgyet és alkuszik a zongorára, hol fel, hol lenyomva annak árát. Kéjes élvezetet találva a naiv idős hölgy gyötrésében. A darab végén két szánandó karakter sejlik fel a néző előtt. Karinthy Ferenc figuráit talán a magány űzi, hogy ilyesféle próbálkozásokat, bátortalan, vagy éppen frivol lépéseket tegyenek egy-egy vadidegen felé.
A Dunakanyar egy tipikus eszpresszó-helyzet, melyben a vendég megpróbál vigaszt találni a pultos nőben, talán az első emberben, akibe aznap este beleakadt. Ki-be forgatják a szavakat, a szándékokat, mígnem azt sem tudni, ki mit szeretne már valójában a másiktól. Két magányos lélek találkozik a darabban, és nyílik meg egymás előtt.
Feltárulnak előttünk a magányos lelkek mélységei, amelyből nincs más kiút, mint összekapaszkodva
megoldani elsivárosodott életeiket.
EÖRSI ISTVÁN: SÍRKŐ ÉS KAKAÓ – Traktátus a nyárspolgárság végleteiről- zenés komitragédia – ezt a címet viseli a harmadik darab, amelyet a fekete humor mozgat.
A Homo Ludens projekt egy gameformance. A gameformance valójában egy fenntarthatósági program: a gyerekkori játékos szemléletet, az őszinteség, az együttműködést és az asszociációs értelmezés-gomb működését éleszti fel és tartja fenn . A Vinka gameformance elsősorban játék, csapatjáték és verseny.