Az érdekvédelmi szervezet szerint a döntéssel „egy tollvonással elvették a mozdonyvezetői életpályamodellt, azt a korábbi munkáltatói ígérvényt, amire a munkavállalók eddig bizton számíthattak”.
A sztrájkbizottság megalakításának másik oka, hogy a 2014. január elsején létrejövő integrált személyszállító társaság, a MÁV-Start Zrt. kollektív szerződését úgy kívánja módosítani a cégvezetés, hogy csökkenti a jelenleg a mozdonyvezetőket megillető műszakpótlék mértékét, illetve más jövedelmi elemeket. A közlemény szerint az integrációt felhasználva a munkáltatónak szándékában áll rontani a jelenlegi mozdonyvezetői foglalkoztatás szabályait is.
“Ezek a lépések elfogadhatatlanok a mozdonyvezetők számára, a megszerzett jogaik védelme érdekében készek mindent megtenni, ideértve a munkabeszüntetést is” – áll a Mozdonyvezetők Szakszervezetének közleményében.
Emlékeztetnek arra, hogy az érdekvédelmi szervezet már korábban jelezte: többletigényt az integrációhoz kapcsolódóan nem támaszt, de ragaszkodik a jelenleg érvényes és hatályos mozdonyvezetői bértáblához, foglalkoztatási szabályokhoz és jövedelmi elemekhez.