Belföld

Tengelytörés: eltűnnek végre a kátyúk?

Tavaszig 23 útszakasz újul meg, a felújításokra 1,8 milliárd forintot fordítanak.

Győr-Moson-Sopron megyében tavaszig 23 útszakasz újul meg, a felújításokra 1,8 milliárd forintot fordítanak – közölte szerdán Gyopáros Alpár, a munkálatokat felügyelő megyei útügyi miniszteri biztos, képviselő.

“Az elmúlt évtizedben alig fordítottak pénzt és figyelmet a vidéki úthálózatokra, amelyek emiatt komolyan leromlottak. A közúthálózat szolgáltatási színvonala jelentősen elmarad a társadalmi elvárásoktól, nem felel meg a gazdasági szereplők igényeinek” – hívta fel a figyelmet a biztos.

Tengelytörő utakra koncentrálnak

A fő- és mellékúthálózaton szükséges beavatkozásokról a Magyar Közút állított össze tételes listát, a fontossági rangsort pedig a megyei útügyi biztosok által felmért lakossági igények figyelembe vételével állapították meg. A burkolatjavítások elsőrendű főutakat és öt számjegyű bekötőutakat egyaránt érintenek.

A megyei útügyi biztos emlékeztetett, hogy az idén országszerte 551 kilométer, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút teljes körű rekonstrukciója valósul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv forrásaiból. A közútkezelő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogató döntése nyomán 71 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket.

útépítés, 86-os főút, 85-ös út,  (útépítés, 86-os főút, 85-ös út, )

Épül az M86-os gyorsforgalmi út

Folytatódik a 86-os számú főút négysávos gyorsforgalmi úttá fejlesztése, csütörtökön lerakták a Szeleste és Csorna közötti 40,9 hosszúságú útszakasz alapkövét, amely a tervek szerint két ütemben, 2016 nyaráig készül el.

Az ünnepélyes alapkőletételkor Hende Csaba honvédelmi miniszter, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: minden szükséges feltétel megvan ahhoz, hogy a Szombathely és Győr közötti több mint 90 kilométer hosszú gyorsforgalmú út valamennyi szakasza megépüljön 2016 nyaráig.

A Nyugat-Pannon Járműipari és  Mechatronikai Központ sikeréhez, a Szombathely, Szentgotthárd, Zalaegerszeg és most már Nagykanizsa által alkotott nagytérség fejlesztéséhez elengedhetetlen a közúti infrastruktúra fejlesztése. A 86-os gyorsforgalmú út nélkül a tőke nem tud idejönni, a késztermék pedig nem tudja elhagyni a térséget.

Hozzáfűzte: hasonlóan fontos a vasúti infrastruktúra fejlesztése a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon.

Az igazi sikerhez azonban szavai szerint nem elegendő csak az infrastruktúrát fejleszteni, szükség van a humánerőforrás fejlesztésére is, ezért tesznek meg mindent, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaraia Egyetemi Központjában mielőbb megkezdődhessen a gépészmérnök-képzés.

M85 (M85)

Felszabadulnak a forgalom alól a fulldokló falvak

Szavai szerint a 86-os főút korszerűsítése, az elkerülő utak megépítése segít azokon az érintett Vas megyei településeken, amelyek lakóinak nap mint nap kamionok és autók áthaladását kell elszenvedniük. Hozzáfűzte: az épülő 86-os út új életminőséget hoz,  gyorsabb és biztonságosabb közlekedést minden közlekedőnek, és nyugodtabb mindennapokat a települések lakói számára.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kommunikációs vezetője az alapkőletételnél elmondta: a Szeleste és Hegyfalu közötti 7,5 kilométer hosszúságú útszakasz kivitelezési költsége meghaladja a 15,9 milliárd forintot. A szakasz új nyomvonalon épül meg, a munkálatok várhatóan 2015 októberéig tartanak.

A második ütemben Hegyfalu és Csorna között, a már épülő csornai elkerülő déli szakaszáig épül meg majd az út 33,4 kilométer hosszan  szintén új nyomvonalon, 2016. nyár végéig, ennek költsége nettó 65,9 milliárd forint.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.