Belföld
uj-szegedi-villamos(1)(960x640)(4).jpg (új szegedi villamos)

Újabb lépéssel közelebb a tramtrainhez

Frankó Máté

2013. 10. 21. 12:56

Több mint egymilliárd forintra pályázik a hódmezővásárhelyi önkormányzat a Szeged és Vásárhely közötti városi-regionális vasút előkészítéséhez.

Korábban a témában:

Újabb pályázatok a tramtrain-beruházáshoz

A hódmezővásárhelyi önkormányzat 931 millió forintos pályázatot nyújt be a tramtrain-beruházás engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére, a környezeti hatásvizsgálat és a környezetvédelmi engedély megszerzésére valamint a jármű előzetes típusengedélyének és részletes specifikációjának kialakítására – közölte Göbl Vilmos, a hódmezővásárhelyi önkormányzat szóvivője hétfőn az MTI-vel. A sajtóreferens hozzátette Magyarországon még nem üzemel ilyen, a nagyvasúti és a villamospályát egyaránt használó közlekedési rendszer, ezért szükség van a szabályozási háttér kialakítására, az intézményi modell kidolgozására és a pályahasználati díj rendszerének módosítására is. Ez közel 230 millió forintba kerülne, amihez szintén pályázati forrást kersenek.

Tramtrain terv

Még 2009-ben merült fel a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő integrált villamos- és nagyvasúti rendszer kiépítésének ötlete. Két évvel később együttműködési megállapodást kötött a két város vezetése, nem sokkal később pedig közbeszerzést írtak ki a tramtrain megvalósíthatósági tervére. A tanulmányt tavaly nyáron fogadta el a közgyűlés. E szerint a villamosvasút a Nagyállomásról indulna, majd a Bajcsy-Zsilinszky utcán, az Andrássy úton, valamint a Szőnyi, a Tóalj és az Ady Endre utcákon áthaladva, a Nagyállomásnál csatlakozna rá a vasúti pályára, Szegeden pedig a Rókus pályaudvarnál lépne be a megyeszékhely villamoshálózatába. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát óránkénti 100 kilométeres sebességűre fejlesztenék. A szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának és alig több mint fél óra alatt tennék meg a két belváros közötti távolságot. Az építkezésbe a tervek szerint két-három év múlva fognának bele, és körülbelül egy év alatt végeznének vele. A beruházás összköltsége 17-18 milliárd forint lenne.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Le·nyfalu, 2009. november 14.
Egy civil gÈpkocsiba rejtett traffipax Le·nyfalun. Az idÈn ·prilis Ès j˙nius kˆzˆtt nagymÈrtÈkben nıtt a hal·los kˆz˙ti balesetek sz·ma, Pest megyÈben, ezÈrt szolg·latba ·llÌtottak egy "l·thatatlan traffipaxot", egy "rendıri jelleg nÈlk¸li civil szemÈlygÈpkocsit", amely mozg·s kˆzben is kÈpes rˆgzÌteni a szab·lysÈrtÈseket. V·con Ès Le·nyfalun pedig, sebessÈgmÈrı rendırt ·br·zolÛ b·bukat is "szolg·latba" helyeztek a megelızÈs vÈgett.
MTI FotÛ: Kov·cs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.