Belföld

Ekkora 18-as karikát még nem látott trafikon

A Bartók Béla út egyik dohányboltja semmit nem bízott a véletlenre, hatalmas 18-as karikával üzen a fiatalkorúaknak, nekik tilos a belépés.

Ezt a trafikot nem csak a külföldiek nézhetik elsőre szexshopnak, ahogyan azt már korábban bemutattuk, ezzel a hatalmas karikával a kirakatban nehéz rögtön egy dohányboltra asszociálni.

„Ki akartunk tűnni”

Kérdésemre, hogy miért kellett ekkora 18-as karikát kiragasztani az ablakba, egyszerű a válasz: „Ki akartunk tűnni a tömegből, hogy könnyen felismerhető legyen a bolt” – mondja. Állítása szerint még ugyan senki nem nézte szexshopnak a trafikot. Egy hazánkban tanuló külföldi cserediákkal beszélgetve azonban kiderül, hogy őt már jó előre felkészítették magyar ismerősei, hogy ezekben a boltokban dohányterméket lehet venni.

„De valójában érthetetlen ez a dizájn, semmi jele, hogy ez trafik lenne. Meg egyébként is, miért csak ezekben a boltokban lehet cigit kapni?” – fakadt ki a spanyol diák.

Fotó: Hír24

Dohánybolt, mellette iskola

A trafik tőszomszédságában található egy iskola, megkérdeztem néhány szülőt is, mit szólnak a szokatlan kirakathoz.

„Gondolom, a cél az volt, hogy kisgyerekek még véletlenül se lépjenek be, de szerintem pont fordítva sült el ez az egész. A kisfiam már többször is megkért, hogy menjünk be, mert nagyon érdekli, mi lehet a bejáraton túl. Amikor mondtam neki, hogy nem lehetséges, felháborodottan közölte, mihelyt tizennyolc lesz, első dolga lesz bemenni ide” – panaszolta egy anyuka, miközben iskolába vitte a fiát.

Egy másik szülő arról beszélt, hogy ő ösztönösen nagyobbat kerül, amikor a dohánybolt elé érnek, nem akarja, hogy a lányának szemet szúrjon a figyelemfelhívó karika. „Próbálkozik az ember távol tartani a gyereket, de a kíváncsiság természetesen ott van benne is” – mutat kislányára az apuka.

Trafik – iskola – trafik

Az iskola másik oldalán még egy trafik áll, ott nincs ekkora 18-as karika. Kérdésemre, hogy mit szól a szomszédos bolt ékességéhez, elmondta, hogy „mindenki mással hívja fel magára a figyelmet, mi nem így próbáljuk becsalogatni a vevőket.”

survey service

Ajánlott videó

Olvasói sztorik