A Külügyminisztérium a jövő évi EP-választások tájékoztató kampányával összefüggésben “klasszikus hirdetéseket” jelentetne meg megyei napilapokban a vidéki lakosság, valamint női és/vagy családi hetilapokban a nők elérésére. Emellett online hirdetéseket is megrendelnének a 18-39 éves korosztály megszólítására, és országos ingyenes terjesztésű napilapokban is elhelyeznének hirdetéseket a teljes felnőtt lakossághoz szólva.
A szerződés a megkötéstől számított hét hónapra lenne érvényes, a pályázatra november 18-ig lehet jelentkezni.
A Külügyminisztérium közölte: a tárca, az Európai Bizottság magyarországi képviselete és az Európai Parlament tájékoztatási irodája az EP-választásokra fókuszáló országos kommunikációs kampányt indít 2014 második negyedévében. Az uniós forrásból finanszírozott közbeszerzési eljárás gyakorlatilag médiafelület-vásárlás, amelynek keretében az EP által biztosított, szavazásra buzdító hirdetések jelennek meg a magyar médiában – magyarázták.
A 2014-es EP-választásokat májusban rendezik meg, a magyar választópolgárok ekkor döntenek az országnak jutó 21 képviselői mandátum sorsáról.