Még mindig nem sikerült összehangolni az Alstom-szerelvények számítógépeit a 4-es metró pályarendszerének automatikus vonalvezérlését biztosító Siemens szoftvereivel. A csúszás egyre tetemesebb. A két rendszer egyelőre képtelen hiba nélkül együttműködni.
A szerelvények nem képesek tartani az előírt követési távolságot, az automatikusan betáplált menetrendről nem is beszélve. De az sem ritka, hogy a peron helyett a fal felé nyílnak az ajtók. A kocsik vezetéséhez még mindig két ember kell. Így a korábbi menetrendben meghatározott nappali oktatás helyett délután, a teljes műszak ledolgozása után képzik a vonatvezetőket a DBR új automatikus szerelvényeire.
Csakhogy amíg a 2-es vonalon nem sikerül összehangolni a szoftvereket, addig a segéd-vonatvezetők sem ülhetnek át – hiába teszik le a vizsgát – a 4-es metró szerelvényeire, mivel az eredeti helyükön is szükség van rájuk. Így viszont decemberben nem kezdődhet meg az előírt sötétüzemi próba az új vonalon. S ezzel veszélybe kerülhet a DBR-vonal választásokra időzített átadása – olvasható a lapban.
Tarlós főpolgármester nemrég úgy fogalmazott: „A 4-es metrónak március végére járnia kell.