Hol jár, hol nem jár
Már augusztusban jelezte a SADAR Komp Kft ügyvezetője az önkormányzattal, hogy kevés a városi támogatás, aminek duplája szükséges Jaksa szerint, hogy üzemeltetni tudja a tiszai átkelőt. 2 napra le is állította az utasok szállítását, de az önkormányzat levélben hívta fel a cégvezető figyelmét arra, hogy a komp leállításával megszegi az aláírt szerződést. Ezért indította el ismét a kompot Jaksa Sándor.
Szárazon megúsznánk?
A Városüzemeltetési Iroda készült a kompot kiváltó busz indításának tervével, amennyiben a SADAR Kft végleg bedobja a törölközőt: Négy céget kerestek meg, amelyek járműveikkel elszállítanák a hoppon maradt utasokat. Napi egy járatpár közlekedtetése megközelítőleg 55 ezer forintba kerülne, havi költségként ez durván másfél millió forintjába kerülne a városnak. Egy évben ennek költsége 15 millió forint körüli összeg lenne, ami a fele annak a 31 millió forintnak, amit most Jaksa a várostól kér. Igaz, nem egyszer oda-vissza jár a komp, de meggondolandó.
A „kompos” alszik rá egyet
Csütörtökön a Városüzemeltetési Bizottságon ismertették az adatokat, a lehetséges megoldásokat a komp üzemeltetőjével, aki azt mondta, majd írásban válaszol az ülésen elhangzottakra.