Tarlós emlékeztetett: pillanatnyilag ugyan a parlament által hozott jogszabályok nem teszik lehetővé a díj bevezetését, de miután az előző városvezetés a 4-es metró támogatásának kötelező feltételeként azt bevállalta, meg kell valósítani. Várhatóan a különböző körgyűrűk mentén állapítják majd meg a zónahatárokat, és ez érinti majd a tervek szerint a többi között a Róbert Károly körutat és csatlakozó útvonalait is.
A főpolgármester közölte: összesen 27 nem csak kifejezetten közlekedési nagyberuházás előkészítésén dolgozik a főváros. Jövő év végéig például komoly esély van arra, hogy érezhető változás lesz a 3-as metró felújításában, mivel a kocsik többsége több mint 40 éves, és az elavult pálya miatt jelenleg komoly lassításokkal tudnak csak járni a szerelvények – tette hozzá. A négyes metróra utalva megismételte: reményei szerint minden adott ahhoz, hogy március végére elkészüljön a beruházás.