Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök arcképével indított pár napja imázskampányt a Demokratikus Koalíció – számol be a Népszabadság. A párt ügyvezető alelnöke, Molnár Csaba a lap érdeklődésére elmondta, hogy a plakátokkal elsősorban a mielőbbi ellenzéki összefogásra kívánják felszólítani az érintett pártokat, de azt is célként tűzték ki, hogy mind szélesebb körben megismertessék a Demokratikus Koalíció nevét, amelyet még mindig kevesen kötnek össze a volt kormányfő személyével.
Korábban Gyurcsány arról nyilatkozott, hogy a DK által megrendelt kutatások és a személyes tapasztalatok is azt mutatják, a választók fele azt sem tudja, hogy a DK létezik vagy hogy annak Gyurcsány Ferenc a vezetője. „És ez a baloldali szavazók körében a legizgalmasabb, ahol a választók közül sokan nem tudják összerakni Gyurcsány Ferencet és egy új balközép párt létezését. Sokan azt hiszik, hogy még mindig az MSZP-ben politizálok vagy annak valamelyik szárnyát vezetem” – mondta korábban a lapnak a volt miniszterelnök.
A Népszabadság ráadásul úgy tudja, hogy van olyan belső kutatás, amely szerint a Demokratikus Koalíció támogatói alig egy-két százalékot tesznek ki, viszont ha a közvélemény-kutatók „Gyurcsány Ferenc pártjára” kérdeznek rá, akkor minden esetben a biztos bejutási küszöb felett, azaz öt-hat százalékon mérik a szervezetet.
A most induló imázskampányban egyébként több mint ötszáz plakátot tettek ki; ennek költsége mintegy nyolcmillió forintba került, amit felajánlásokból és képviselői adományokból fedeztek. A plakátokat elsősorban vidéken és kistelepüléseken helyezték el, a fővárosban csak jelképesen tettek ki néhány óriásposztert. Ennek oka, hogy a már hivatkozott felmérések szerint Budapesten kiugróan magas azok aránya, akik Gyurcsányt a DK-hoz kötik, vidéken azonban ez a szám sok helyen ténylegesen a nullával egyenlő – olvasható a Népszabadságban.