Országosan 428-an kaptak 5 évre szóló megbízatást a köznevelésért felelős államtitkártól. Tizenhat esetben – a hiánypótlásokat követően – augusztus 16-ig hoz döntést az államtitkár, 190 pályázat pedig eredménytelenül zárult. Ezeken a helyeken a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ új pályázatot ír ki.
Szegeden öt intézményben a korábbi igazgató maradt a helyén: a Rókusi Általános Iskolában Kókai Gyula, a Szegedi Béke Utcai Általános Iskolában Mészáros Zsolt, a Szegedi Bonifert Domonkos Általános Iskolában Husztáné Gyursánszki Erzsébet, a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskolában Szöginé Veczkó Ibolya, a Szegedi Városi Kollégiumban pedig Szebenyi Péter.
A Király-König Péter Zenei Alapfokú Művészeti Iskolának Katona Judit, a Rókusvárosi II. Számú Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolának Kiss László, a Szegedi Fekete István Általános Iskolának Kispéterné Kotogán Erzsébet lett az új igazgatója.
Szegeden a legnagyobb vihart a Madách Imre Angol–Magyar Két Tannyelvű Általános Iskolaigazgatóváltása okozta. A korábbi igazgatót, Ezumahné Németh Györgyit ugyanis mandátuma lejárta előtt nyugdíjazták. Az igazgatói posztért ketten szálltak ringbe: az iskolában 15 éve tanító Nagy Péter és az egykor ugyancsak itt oktató Juhász Erika.
A szegedi közgyűlésben Nagy Péter pályázatát 15 igennel és 13 tartózkodással, Juhász Erikát 14 igen és 14 nem szavazattal támogatta a testület. A Madách tantestülete 93 százalékban támogatta az 1998 óta az intézményben oktató matematika-technika szakos Nagy Péter pályázatát, míg a veresegyházi, angol-orosz-magyar szakos Juhász Erika, aki 1992 és 1994 között már tanított a Madáchban, 40 százalékos támogatottságot élvez.
Az iskola diákjainak szülei tartva a politikai döntéstől, nyílt levelet is írtak, mert bizonytalanok, féltik az iskola eddig felépített oktatási programjait, irányvonalát. Olyan döntést szeretnének, amely nem politikai, hanem szakmai alapokon nyugszik: „A szülők és (biztosan állítom), hogy a gyermekek nevében kérjük, hogy ne a lobbi érdekek vezéreljék, hanem csak és kizárólag a szakmaiság, az intézmény és a diákok érdeke legyen meghatározó véleménynyilvánítása során” – írta levelében az iskola szülői munkaközössége.
Egyelőre nem derült ki, hogy a két szegedi pályázatot eredménytelennek minősítették, és újat írnak ki, vagy augusztus 16-ig döntést hoznak a két ügyben.