A hírt az ÁAK hivatalosan is megerősítette: a vezetők péntektől nem dolgoznak a cégnél.
A menesztés feltételezett oka azért sem meglepő – mert mint arról korábban beszámoltunk – az új útdíjrendszernek már az előkészületei sem mentek gördülékenyen, és mióta bevezették, folyamatos a botrány körülötte. Információhiány, nehézkes előzetes regisztráció, két gyors rendszerleállás az indulási napon. Ellenőrizhetetlen folyószámlamozgások, a díjkalkulátor által rosszul tervezett útvonalak, türelmetlenül kígyózó sorok a határokon, lassú és hiányos információáramlás. Ezek csak a legjellemzőbb problémák, melyek a bevezetést közvetlenül megelőző időszakban, és az induláskor jellemezték az egyébként nettó 150 milliárd forint éves költségvetési bevételt prognosztizáló, rohammunkában fejlesztett rendszert.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint azonban a 300 ezer úthasználónak mindössze egy százaléka reklamált az e-útdíj bevezetésének első hetében, és a fedélzeti eszközök szaporodásával a problémák csökkennek.
Az ÁAK Zrt. sem ismerte el a hibákat, mint írták: a rendszert informatikai támadás érte, ezért kellett átmenetileg leállítani, de ezután “forgalmi zavart okozó körülményt” nem tapasztaltak.