Belföld

Vizsgálják a betegpanaszokat a János Kórházban

János kórház (János Kórház, Szent János kórház)
János kórház (János Kórház, Szent János kórház)

Azt ígérik, megoldják a problémákat. Addig is a betegjogi képviselőnél lehet jelezni a gondokat.

Vizsgálat lefolytatására kérte fel a fővárosi Szent János Kórházat érintő betegpanaszok miatt az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) főigazgatóját Szócska Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának egészségügyi államtitkára – tájékoztatta a központ szerdán az MTI-t.

Az Index a héten két cikkben is írt a János Kórházban tapasztalható állapotokról. Csaknem száz levelet kaptak a kórház “szervezetlen és embertelen működéséről”. “Nulla tájékoztatás, csapnivalóan rossz betegirányítás” – írták.

Az OBDK közleménye szerint központi irodájukba mostanáig nem érkezett hivatalos panasz az ügyben. Ettől függetlenül az OBDK betegjogi képviselője már múlt héten tájékoztatást kért az intézmény vezetőjétől – tették hozzá.

A vizsgálat lezárása után az OBDK az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre – tették hozzá.

Az OBDK közölte: “A betegjogi képviselők alapfeladata a betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos jogainak érvényesítése.” Ennek érdekében – folyamatos telefonos elérhetőség mellett – hetente a helyszínen fogadóórát tart az illetékes betegjogi képviselő a János Kórház betegei számára, valamint ingyenes zöldszám (06/80-620-055) is segíti a betegeket az ellátással kapcsolatos panaszaik előterjesztésében – olvasható a közleményben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik