Belföld

Műholddal leshetjük a budapesti buszokat

bkk-futar(210x140)(1).jpg (megálló, utastájékoztató, bkk, bkv)
bkk-futar(210x140)(1).jpg (megálló, utastájékoztató, bkk, bkv)

Szeptember végén startol a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiépített új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer, a Futár.

A 6,7 milliárd forintos beruházás a műholdas nyomkövetés révén megkönnyíti az utastájékoztatást is – írta a Népszava. A lap szerdai számában közöltek szerint a járművek kétharmadát már felszerelték az új rendszerrel, és kevés kivétellel már mindenhová kihelyezték az új utastájékoztató kijelzőket is.

A jelenlegi tesztüzem nem problémamentes, de a BKK azt ígéri: az átadás után a rendszer stabil lesz. Az új rendszer által szinte méterre és másodpercre pontosan megállapítható lesz a BKV járműveinek helyzete.

A Futár kiépítése eddig 1500 járművön – 1408 autóbuszon és 92 trolibuszon – történt meg, ami a felszerelni kívánt állomány kétharmada. A buszok és trolibuszok szerelése lassan befejeződik, és már nekikezdtek a villamosok átalakításának.

A projekt leglátványosabb eleme a 263 megállóhelyi, csomóponti utastájékoztató berendezés lesz, ezek 95 százalékát már telepítették, szeptember 20-ig a maradék 15 kijelző is a helyére kerül.

A 6,7 milliárdos – uniós támogatással megvalósuló – beruházás fővállalkozója a Synergon, a rendszer „lelkét” a német IVU szállítja, míg a közterületi kijelzőket a szintén német Lumino. A Futár a BKV két elavult, több mint 20 éves, egymással átjárást nem biztosító forgalomirányítási, illetve utastájékoztatási rendszerét váltja fel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik