A szegedi múzeum Benczúr-tárlatára készülve Nátyi Róbert művészettörténésznek sikerült azonosítania a rejtélyes sorsú festményt. A mű megvan, korábban valóban magángyűjteményben volt, az alkotás 1997-ben a Lucs-gyűjtemény más darabjaival együtt került a Móra Ferenc Múzeumba.
A közgyűjtemény leltári nyilvántartása csak a hozzávetőleges témáról – Mátyás és Beatrix -, illetve Benczúr szerzőségéről ad információkat. A Lucs Ferenc jeles szegedi műgyűjtő gyűjteményébe kerülés előtti időszakról sem áll rendelkezésre adat.
„A századfordulón Benczúrt mint a hazai reprezentatív történelmi festészet legjelentősebb alkotóját felkérték az akkor épülő budavári palota úgynevezett Hunyadi-termének díszítésére. Benczúr eredetileg hat festményt tervezett a terem falfelületeire. Végül ez a ciklus sosem valósult meg. A vázlatok, így a Mátyás és Beatrix című alkotás is, ellenben az összes képhez elkészültek” – mondja Nátyi Róbert művészettörténész, akinek sikerült bizonyítania, hogy a Móra Ferenc Múzeum raktárából előkerült és jelenleg a Benczúr-kiállításon szereplő festmény a szakirodalomban eddig lappangónak aposztrofált Mátyás és Beatrix esküvője című képpel azonos.