Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programban a Röszke-Mórahalom összekötő út közel 10 kilométeres szakasza is európai színvonalúvá vált. A kivitelező több helyen is pályaszerkezet cserélt, egyes helyeken 15 centiméter mélyen visszamarta a meglévő burkolatot, az alsóbb rétegeket pedig teljesen visszabontotta, majd új pályaszerkezetet épített.
A külterületi részen kétrétegű aszfaltburkolat épült 12 centiméteres vastagságban, belterületen egy réteg marás és aszfalt kopóréteget építettek 6,5 centiméter vastagságban. A beruházást jelentősen olcsóbbá tette, hogy a padkát a pályaszerkezet cseréjéből és mart aszfaltból képzett anyagból építették újjá. A kivitelező új táblákat helyezett ki, a külterületi kilométerjelző köveket pedig mindkét oldalon kilométerjelző táblákra cserélte.
Csepreghy Nándor, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára az átadón elmondta: A nyertes pályázók 2010 és 2013 között összesen több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak uniós forrásokból az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén a jelenlegi programozási időszakban minden régióban sikerült elérni a közel 100 százalékos forráslekötést. A Magyar Közút idei beruházásai közül június közepéig már közel 416 kilométeren megkezdődtek a munkálatok. Június első heteitől folyamatosan zajlanak a projektek műszaki átadásai is. A tervek szerint az év második felében csaknem 210 kilométernyi erősen leromlott állapotú mellékút rekonstrukciója indul el.