Tizenhárom éve működik a portál, ez idő alatt folyamatosan nőttek az igények az online kereskedelem iránt. A közismert aukciós oldalon most végeznek először nagyszabású átalakítást működése óta.
„Az online piactér átalakítása komoly feladat, a nemzetközi központ egy éve dolgozik a terveken. Idehaza március eleje óta tart a fejlesztés, egyes újdonságokkal már a napokban találkoznak a felhasználók. Eddig 15 fő kategória között választhattak a vaterázók, ezek új elnevezése „osztály” lesz és az egyszerűség kedvéért a számuk 15-ről 9+1-re csökken” – mondta Szanitter Áron, a piacterek üzletág vezetője.
Az új termékosztályok pedig: Autó-motor és alkatrész, Divat és szépség, Műszaki cikk és mobil, Gyerek és baba, Gyűjtemény és művészet, Kultúra és szórakozás, Otthon és kert, Sport és szabadidő, Szolgáltatás és iroda, valamint Összes.
A változások előfutáraként hamarosan az osztály oldalai is üde, modern köntöst kapnak, ezek közös jellemzője például a nagy képekkel ellátott ajánló. A teljes dizájnváltásra – a technikai feltételek függvényében – őszig kell várni, ekkor frissül fel igazán a Vatera!
Az online piactér megújítása központi irányelvek alapján történik és néhány technikai jellegű változást is magával hoz. Ezek egyike, hogy július 1-től ha az eladó 21 napig nem értékeli a tranzakciót, akkor az sikeres adásvételnek minősül. Erre azért van szükség, mert a visszajelzések hiányában követhetetlenné válik a tranzakció sorsa.
E-kereskedelmi piactérként nem mehetünk el az internet fejlődése mellett sem. Egy közelmúltbéli felmérésünk szerint a felhasználók döntő többsége már régen áttért az e-fizetésre (legyen szó banki átutalásról, vagy éppen fizetési szolgáltatóról), és sárga csekkel csupán a vaterázók elhanyagolható hányada fizet. Emiatt július 1-től meg is szűnik ezt a fajta fizetési lehetőség. Aki korábban igényelt sárga csekket, az augusztus végéig még nyugodtan fizethet vele.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a vaterázó törzsközönség szinte vakon ismeri már az oldal működését, megszokta, megszerette azt. Az átfogó megújulás szándékát a felhasználók elégedettségének növelése és a Vaterán történő kereskedés minél gördülékenyebbé tétele vezeti. Ősszel itt az új, modernebb, kényelmesebben kezelhető Vatera” – tette hozzá Szanitter Áron.