Belföld

Audi-ünnep: beindult az új üzemcsarnok Győrben

Szerdán ünnepélyes keretek között, a miniszterelnök jelenlétében megnyitotta új járműgyárát az Audi Hungaria Motor Kft., ezzel együtt pedig egy új modell, az A3 Limousine sorozatgyártása is elstartolt Győrben.

A négykarikás márka magyarországi leányvállalata idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, de nemcsak a jubileum miatt fontos a 2013-as esztendő a vállalat életében. Elkészült ugyanis az új, egész járműgyártást lefedő gyáróriás. A cég az elmúlt két évben több mint 270 milliárd forintot fordított az építési munkálatokra, az innovatív berendezésekre és az infrastruktúra kiépítésre.

A társaság kétmillió négyzetméteren építette fel a komplexumot, présüzemmel, karosszériaüzemmel, lakkozóval és járműszereldével, a kivitelezés 75 százalékát hazai vállalkozások végezték. A beruházásnak köszönhetően 2100 új munkahelyet teremtett az Audi,a teljes létszám egyébként meghaladja a 9000 főt. Mint kiderült, a jövőben, köszönhetően az új gyár kapacitásának, éves szinten 125 ezer autó hagyhatja majd el a gyártósort.

(fotók: MTI/Krizsán Csaba)

Világszerte 30 autógyárat szolgálunk ki, 2 millió motort gyártunk évente, így széles a skála. Műszaki fejlesztésben különleges kompetenciát halmoztunk fel, de a haladás technikája nélkül nem tudnánk kiszolgálni a vevőket. A prémium minőség a legnagyobb elvárás saját magunkkal szemben” – hangsúlyozta a szerdai ünnepségen Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.

Az új gyárral az Audi összterülete duplájára, mintegy négymillió négyzetméterre növekedett. A cég az ország legnagyobb külföldi befektetője, ezzel pedig nagymértékben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez. „Az Audi itthon van Magyarországon. 20 évvel ezelőtt a Gazdálkodj okosan! szabályaival akarták játszani hazánkban a Monopoly-t a piaci szereplők, éppen akkor, amikor a négykarikás márka megvetette lábát hazánkban. A kockázatos esztendők ellenére mégis mellettünk döntött a társaság és szövetségesünkké vált. A világ országútjain hamarosan olyan autók fognak járni, melyek a győri gyártósorról gördülnek le, erre pedig nagyon büszkék lehetünk. Magyarország, Győr és az Audiban dolgozók érdemesek a bizalomra! Az új járműgyárral közelebb kerülünk a célunkhoz, vagyis, hogy régiós autóipari központtá váljunk” – ezt már Orbán Viktor, miniszterelnök emelte ki beszédében.

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy világszerte a növekedés a céljuk. „Becsvágyóak a terveink, ezért nemrégiben elindítottuk nemzetközi tevékenységünk legnagyobb fejlesztési programját, ebben két térségre összpontosítunk: Észak-Amerikára és Ázsiára. Kínában például piaci jelenlétünk 25. évében jár. Az év végén helyezzük üzembe második kínai gyárunkat, valamint néhány hete leraktuk az észak-amerikai földrészen az első telepünknek az alapkövét, a mexikói San José Chiapában. Meggyőződésünk, hogy a győri gyár kellően innovatív és teljesítőképes lesz” – mondta Rupert Stadler.

Eddig a győri gyárban az ingolstadti telephellyel kooperációs gyártás keretében szerelték össze a TT Coupé, a TT Roadster, az A3 Cabriolet és az RS 3 Sportback modelleket. Mostantól a világújdonságnak számító A3 Limousine teljes sorozatgyártása valósul meg a kisalföldi megyeszékhelyen.

Az új járműgyár esetében nagy hangsúlyt fektettünk a környezetkímélő eljárásokra és az erőforrások fenntartható használatára. Ezért alkalmaz az Audi jövőbe mutató környezetvédelmi technológiákat: a lakkozóban például úgynevezett száraz leválasztással csökken a szilárd emisszió mennyisége. Ezzel a módszerrel akár 50 százalékkal csökkenthető a felhasznált energia mennyisége. Ez egy új gyár a zöld mezőn, új csapattal, új termékkel” – magyarázta a gyár előnyeit Gerd Walker, járműgyártásért felelős ügyvezető igazgató.

A szerdai ünnepségen a Győri Balett táncosainak segítségével lerántották a leplet az új járműről, mely tűzpiros színben pompázott, akár csak a magyar paprika – legalábbis Lőre Péter, kommunikációs- és kormánykapcsolati igazgató, ehhez a hungarikumhoz hasonlította az A3 Limousine-t.

A találkozó végén többek között Thomas Faustmann, Orbán Viktor, Borkai Zsolt, Győr polgármestere is elindította az üzem részegységeit, így hivatalosan is elindulhatott a termelés.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik