Valószínű, hogy elsősorban az európai autóipar gyengülése, az újautó-eladások számának zuhanása áll a háttérben, de az is elképzelhető, hogy a magyar gazdaságpolitikával kapcsolatos német elégedetlenkedés miatt múlt el a Mercedes lelkesedése és emiatt sem készül el a második gyár – írja az Index.hu.
A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete. Ezekkel a szavakkal üdvözölte a kormányfő januárban a kecskeméti futószalagról legördülő legújabb Mercedes-modellt.
De hiába az igyekezet, a stratégiai partnerség sem ér túl sokat, ha a sikertörténetet illetően a német cég vezetői másként gondolkodnak. Az Index két, egymástól független forrásból is úgy értesült, hogy a tervezett kecskeméti gyárbővítésből jó darabig semmi nem lesz.
Tavaly már azt is tudni lehetett, hogy a 2013-ben induló, több tízmilliárdos Mercedes-gyárbővítés az üzem kapacitását a jelenlegi duplájára, évi 150 ezerről 300 ezer darab autóra emeli. Iparági források akkor azzal számoltak, hogy a cég állami támogatást kér, a gyártósorok 2014-ben érkezhetnek a második gyárba, a termelés pedig 2015-től indulhat.
Úgy tudni, hogy a fenti ütemezésnek megfelelően a terület több száz hektáros üresen álló részén mára mindent előkészítettek: a közművesítés mellett az összes hatósági engedély is kéznél van, tehát lényegében bármikor kezdődhetne az építkezés. Most azonban úgy fest, hogy mégsem fog.