Szeged legfontosabb üzenete a turistáknak, hogy ez egy élhető, csendes, nyugodt, hangulatos város. Elsősorban ez látszik belőle a turisták számára. Ezen kívül az, hogy ez egy egyetemváros, valamint a „hármas határsága” azaz az, hogy Szeged egy utolsó biztos európai pont, ahonnan fel lehet fedezni a környező régiót. – összegezte Pusztai Bertalan a szegedi tudományegyetem média tanszékének helyettes vezetője, egyetemi docense annak a kutatásnak a megállapításait, amelyet nemrégiben végeztek el a Turinform Zrt vel közösen.
A felmérés tanulságait röviden elemezve a szakember úgy vélekedett: hogy egy egységes városi arculat terv kellene direkt turista markentig helyett ahhoz, hogy még vonzóbbá tegyük városunkat a turisták szemében. Azaz, újra kellene pozícionálni a város lokális erényeit.
Ács Szilvia, a szegedi Turinform Zrt. vezetője azt mondta, a kutatás megmutatta, hogy mi látszik Szegedből az ide látogatók számára és mi nem. A szakember azt mondta: céljuk az, hogy minél többet megmutassanak a városból az ideérkezők számára.
A kerekasztal-beszégetésen egyébként az is kiderült: a turisták szemében egyelőre sajnos csak a belváros „látszik” és a halászlé, minden ami a Kiskörúton kívül van, az nem. Pédául az alsóvárosi templom, vagy a város más szépségei. Ezeket az értékeket is meg kell mutatni a jövőben – vélte a szakember.
A konferencia szervező Farkas András úgy látta: Szegednek aránylag jó a megközelíthetősége, de javítani kellene az itteni közlekedési gondokon, mert ezek bosszúságot okozhatnak a turistáknak. Szerinte egyébként a konferenciaturisták szeretik egyedül felfedezni a várost.
Az beszélgetésen résztvevő egyik szállodai szakember, Csikós Ferenc, a Tisza Apartmanok menedzserének tapasztalatai szerint átlagosan két vendégéjszakát töltenek a városban. Szerinte a turizmussal foglalkozó szakma nagyobb összefogására lenne szükség ahhoz, hogy növelni lehessen a vendégéjszakák számát.