A város vezetősége előzetes tervei alapján, mintegy 900 ezer kilométerrel kívánta csökkenteni a győri buszközlekedés futott távolságát. Végül újragondolták az előterjesztést, így 530 ezer kilométer került be a tervezetbe, ezt tárgyalták a május 30-i közgyűlésen. A döntés oka többrétű, a számítások szerint ugyanis így 235 millió forintos megtakarítást érhet el a volántársaság, másrészt pedig megvalósulhat egy időszerű racionalizálás.
„Évek óta megoldatlan ez a probléma, hiszen nagyon sok buszjárat kihasználatlanul közlekedett. Nincs a világon olyan önkormányzat, amely megengedhetné magának, hogy olyan buszokat indítson, melyeket csak néhány utas vesz igénybe” – érvelt a pénteki közgyűlésen Borkai Zsolt, akit Simon Róbert Balázs is megerősített, más városokból vett, már működő, pozitív példákkal.
Mint kiderült az önkormányzat folyamatos egyeztetéseket folytatott a Kisalföld Volánnal annak érdekében, hogy szakértői vélemények is alátámasszák a változások alapjait, így az utasok munkába járási lehetőségei sem fognak sérülni. A közgyűlés végül 17 igen, 4 nem és 2 tartózkodás mellett fogadta el az előterjesztést.
A döntéssel természetesen menetrend- és díjváltozásokra is számíthatnak a városban közlekedők. Ezek augusztus 1-jével lépnek életbe azért, hogy a szeptemberi iskolakezdés már zökkenőmentes legyen.
Érdeklődés hiányában már biztosan megszűnik a szemeszterbérlet, csakúgy ahogy az egyvonalas bérletek is. Úgynevezett általános bérletet vezet be a társaság, mely néhány száz forinttal, árában is kedvezőbb lesz az összvonalasnál, hiszen 6000 forint helyett, 5600 forintért juthatnak hozzá az utasok. Az automaták a jövőben 24 órás jegyeket is kínálnak, mindössze 800 forintért. Ezek a tikettek mindenképpen pénztárcakímélőek, hiszen egy oda-vissza út esetében is már gazdaságos megváltani. És még egy újdonság: aki egyszerre 10 jegyet vásárol, az 10% kedvezményt kap az összeg árából.
Amit a menetrendről tudni lehet és érdemes
Az 1-es buszok egy része Gyirmótról indul, majd Marcalvárostól a jelenlegi vonalon érnek el Újvárosba. A 37-es esetében munkanapokon reggelenként marad egy járat Gyirmótról Adyvároson keresztül a Révai Miklós utcába. A Gyirmótról Adyvárosba utazók ezután, Marcalvárosban át kell szálljanak a 14-es járatra.
A 2, 2B útja nem változik, viszont változásokra itt is számítani kell, hiszen munkanapokon 8 és 12 óra között, 15 perc helyett csak 20 percenként indulnak a járatok.
A 6-os autóbuszok továbbra is Kismegyer és Sárás között járnak, a József Attila lakótelep és az egyetem érintésével. Újra a Kossuth hídon haladnak majd át ezek a járművek, ezáltal Városrét és a Dunakapu tér környéke újra elérhető lesz autóbusszal (a citybusz mellett).
A 7-es járatok augusztustól a Révai Miklós utcából indulnak, és a 17, 17B járatok is ide érkeznek (a járatok másik vége viszont marad az Arrabona mellett), a délutáni csúcsidőben 15 helyett 20 perces követéssel. A 17A járatok megszűnnek.
A 8-as autóbuszok újra Likócs és Pinnyéd között járnak, csúcsidőben változatlan gyakorisággal, csúcsidőn kívül 35-70 perces követéssel.
A 17A járatok megszűnnek, ezek pótlása érdekében új körjáratok indulnak 9, 9A, 19, 19A jelöléssel. A 9-es autóbuszok munkanapokon az egyetemtől indulva a Belváros és a külső kollégium, majd az Ifjúság körút érintésével jutnak el a Révai Miklós utcába, a 19-esek pedig ellentétes irányban járják be ugyanezt a kört.
A 11-esek a 22A útvonalán érik el Marcalváros felől a Belvárost és az egyetemet, majd Bácsára változatlanul közlekednek. Ezek a járatok csúcsidőben 10 helyett csak 15 percenként indulnak, munkanapokon és szombat délelőtt, valamint munkanapokon kora este pedig Bácsáig 20 helyett 30 percenként mennek ki az autóbuszok, viszont ezeket a terheltebb Belváros – egyetem – Kisbácsa szakaszon 11A jelű betétjáratok sűrítik 15 perces gyakoriságúra.
A 11E járatok megszűnnek, Vízivárost ezután a Révai Miklós utcából induló, 10-es járatok szolgálják ki.
A 14-es autóbuszok útvonala nem változik, a ritkítás ez esetben sem maradhat el. Munkanapokon 8 és 12 óra között 15 helyett csak 20 percenként indulnak a járatok. A Nádorvárosi temetőhöz munkanapokon délelőtt és hétvégén a 11B járatok helyett 14-es autóbuszok térnek be 14B jelzéssel.
A 22Y vonalon a járatok száma jelentősen csökken, ennek ellenére a Győzelem utca elérhetősége nem romlik, viszont ezután a “saját járat” helyett a 21-es és a 22-es járatok fognak alkalmanként betérni 21B illetve 22B jelzéssel Ménfőcsanak hegyvidéki részére is. A 22E jelű autóbuszok számozása 21-esre változik.
A 31Y vonal jelzése 30Y-ra változik.
20, 20Y és 38 vonalakon több járat is indul majd. A 15-ös autóbuszok az AUDI gyár 5-ös portájához is betérnek, az Ipari Parkon viszont gyorsabban keresztülhaladnak, minden megállót csak egyszer érintve. A 41, 42 honvédségi járatok is bekerülnek a menetrendbe, így bárki igénybe veheti őket.
Természetesen érdemes figyelni a Kisalföld Volán hivatalos honlapját, ahol a friss információkról és a menetrendről is tájékoztatást kapnak az érdeklődők a későbbiekben.