Belföld

Célegyenesben az első új szegedi troli

Trolibusz gyártás (Trolibusz gyártás)
Trolibusz gyártás (Trolibusz gyártás)

Az utolsó fázisába ért az első Ikarus troli kocsiszekrényének szerelése Székesfehérváron, hamarosan kezdődik a hajtásrendszer beépítése - jelentette be Botka László polgármester Facebook oldalán.

A 13-tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik Szegedre. A járművek színe – a szegediek döntése alapján – piros lesz majd.

Szeged 2011 januárjában rendelte meg az új, 13-tagú troliflottát a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s.

Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt 3 évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése.

A város új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; a járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.

Az új, szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium. A flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik