Tóth István Tibor elmondta: már csak az engedélyre van szükség a kilenc tagú flotta újraindításához. A vezető hozzátette: 10-20 millió forint kötbért kaphat a cég a meghibásodás miatt, de a pontos összeget még vizsgálják.
A szoftverhiba miatt a szegedi villamosok két hete álltak le, majd a program frissítése után 1000 kilométeres próbautat tettek meg az egyik járművel. Ez azonban újabb hibát jelzett, így a szoftver újabb módosítása után a múlt héten újraindult a teszt.
Elővigyázatosságból a Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei kivonták a forgalomból a kilenc új Pesa villamost Szegeden. Amíg a hiba fennáll, addig a régi Tatrák szállítják az utasokat. Tóth István Tibor ügyvezető tájékoztatása szerint a folyamatos meghibásodások – közöttük fékhibák – miatt elővigyázatosságból hoztak ilyen súlyos döntést.