Belföld

Kötbér fizetésére kötelezték a szegedi villamosprojekt kivitelező cégeit

szegedi-villamos(960x640)(1).jpg (szeged, villamos, )
szegedi-villamos(960x640)(1).jpg (szeged, villamos, )

Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés - állapította meg az első fokon eljáró bíróság pénteken hozott ítéletében.

A Szegedi Törvényszék részben jogosnak találta a szegedi önkormányzat kötbérkövetelését az 1-es villamos vonal felújításának kivitelezőivel szemben, a beruházás csúszása miatt igényelt 740 millió forintból 136 millió forintos kötbérigényt talált jogosnak az első fokon eljáró bíróság pénteken hozott ítéletében.

A törvényszék kötelezte az A-Híd Építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az EuróAszfalt Kft. alkotta konzorciumot a kötbér mellett az összeg 2010 márciusa óta felhalmozódott kamatainak megfizetésére is.

Lakatos Péter bíró az ítélet rövid indoklásában kifejtette, részben elfogadta a kivitelező konzorcium érveit, hogy a beruházás rajtuk kívül álló okok miatt húzódott el. A bíróság mérsékelte a kötbér mértékét, mivel a csúszás nem okozott lényeges érdeksérelmet a városnak.

Faludi Csaba, a várost képviselő ügyvéd elmondta, az elsőfokú ítélet szerint az önkormányzatnak megvan a jogalapja a kötbérkövetelésre. A város azonban a megítélt összeget vitatja, s nem tartja jogosnak a bírói döntést, amely a kötbér napi mértékét tízmillióról négymillió forintra mérsékelte – tette hozzá Faludi Csaba.

A csaknem 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító 1-es villamos vonal felújítási munkái 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-SZ-E konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya, a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta.

A város legforgalmasabb villamos vonalán a rekonstrukciós munkák első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződniük. A beruházás első szakaszán a szerződésben rögzített határidőhöz képest a kivitelező csak 94 nappal később, 2010. március 9-re fejezte be a munkát, a villamosok pedig csak a vágányzár feloldását követően, 2010. május 9-én indulhattak el újra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik