Sánta János a delmagyar.hu-n csütörtökön megjelent interjúban úgy fogalmazott: a Continental Dohányipari Zrt.-nek nincs pontos nyilvántartása az állítólag a “cégcsoporthoz köthető” nyertesekről. A cégcsoportnál több mint ötszázan dolgoznak, és közülük, illetve családtagjaik közül is biztosan sokan nyújtottak be pályázatot. De sokakat nem érdekelt ez a lehetőség, illetve azok közül sem nyert mindenki, aki pályázott.
Sánta János elmondta, nem érti, mi a probléma azzal, ha valaki dolgozóik közül nyert. Nem volt tilos a dohányiparban dolgozók számára, hogy elinduljanak a pályázaton.
Az üzletember szerint a multinacionális vállalatok nem szeretnék, ha bevezetnék az új rendszert. E cégek éveken keresztül rengeteg polcpénzt fizettek ki. Megvették “kilóra” a kiskereskedőket, hogy csak az ő termékeiket árulják, más kisebb és nagyobb gyártók pedig ne kerüljenek fel a polcra. Úgy pedig nagyon nehéz eladni egy terméket, hogy a fogyasztó nem találkozik vele – tette hozzá.
Ha a versenyhátrány csökkenése miatt a Continental márkáinak forgalma 20 százalékot emelkedne, dohánypiaci részesedésük akkor is csak 6 százalékra nőne a jelenlegi 5-ről. A vállalkozó szerint “a csökkenő fogyasztást figyelembe véve – ez a kormányzat célja a trafiktörvénnyel – maga lenne a csoda”.
Sánta János kifejtette, több mint 1400 – zömében vidéki – koncesszió nem kelt el. A Continental termékeit pedig inkább vidéken vásárolják. Ha ezekre a helyekre nem pályázik senki, akkor ott gyakorlatilag nem lesz dohánytermék, így a vállalkozás igen nagy vesztese lehet a trafiktörvénynek, mert a fogyasztók nem tudnak hozzájutni a termékeikhez.