A tervezet szerint 300-ról 450 forintra emelik az alapdíj maximumát, 240 Ft/km-ről 280-ra a kilométerdíjat és 60 Ft/percről 70-re a várakozási díjat. További előírás szerint egy taxi tengelytávja minimum 2550 mm, továbbá öt személy szállítása esetén a csomagtartó mérete minimum 430 liter lehet.
A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb, tengelytávja legalább 2550 milliméter, öt személy szállítása esetén csomagtere nagyobb, mint 430 liter, motorja legalább 60 kilowatt (80 lóerő) teljesítményű, és megfelel az Euro IV-es, 2018-tól pedig az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normáknak. A járművekben kötelező lesz a légkondicionáló, október 15-től a következő év március 15-ig pedig téli gumit kell felszerelni.
A tervezet foglalkozik az autók külsejével is. E szerint az autók alapszíne sárga lesz, az ablakok alatt a két ajtó szélességében sárga-fekete pepita sáv fut végig, a kötelezően megjelenítendő információkat (engedélyszám, díjszabás, elfogadott bankkártyák logói, “Minősített budapesti taxi” felirat) a karosszérián fekete, az ablakokon fehér karakterekkel kell szerepeltetni. A taxitársaság logója, telefonszáma csak az első ajtókon helyezhető el.
A szabadjelzőnek borostyánsárga alapon fekete betűvel kell tartalmaznia a taxi kiírást, előre fehér, hátulra borostyán sárga LED-es megvilágítást kell alkalmazni. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.
Taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő cég az lehet, amelynek nincs köztartozása, és saját tőkéje eléri az 50 millió forintot.
A rendelet, elfogadása esetén, 2013. október 1-jén lép hatályba, betartását a Budapesti Közlekedési Központ mint közlekedésszervező ellenőrzi.