A székesfehérvári ipari parkban megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása. A jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődhet a járműtest burkolása. Ezzel a művelettel nyeri el a troli a végleges külső formáját.
Szeged 2011 januárjában rendelte meg az új, 13-tagú troliflottát a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projektben. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt 3 évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése.
A város új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.